۲ هزار و ۶۰۰ کارگاه صنایع دستی عشایری در خوی فعال است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره امور عشایری شهرستان خوی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به قشر تولیدکننده عشایری در کشور و این منطقه گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ کارگاه صنایع دستی عشایر دراین شهرستان فعال است که از این تعداد نزدیک به ۱۵۰ مورد فقط در سال جاری ایجاد کرده ایم.

رضاقلی واثقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کارگاه ها، ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در زمینه های مختلف گلیم‌بافی، قالی‌بافی، چرم‌دوزی و دوخت لباس های پشمی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه دام، سرمایه اصلی عشایر به شمار می رود، امروز شاهد وجود پتانسیل خوبی در صنایع دستی هستیم که در همین راستا به توسعه کارگاه های صنایع دستی عشایر شهرستان ورود کرده ایم.

رییس اداره امور عشایری شهرستان خوی ادامه داد: در راستای کمک به تسهیل زندگی عشایر، اقدامات عمرانی خوبی نیز در خوی صورت گرفته که تامین آب شرب قشلاق عشایری آغبلاع ولدیان با اعتباری معادل ۶۲ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

واثقی اظهار کرد: با اتمام این طرح، آب شرب ۱۷۸ خانوار عشایری در این منطقه تامین خواهد شد.

وی گفت: در تلاش هستیم تا در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام گام های موثری برداشته و در کنار آن نیز تبدیل مشاغل خانگی به کارگاهی را نیز در اولویت و سیاست کاری خود قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در خوی، جامعه عشایری این شهرستان را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha