محیط زیست خراسان رضوی رتبه برتر جشنواره ملی شهید رجایی را کسب کرد

مشهد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این اداره کل رتبه برتر در زمینه شاخصهای عمومی و تخصصی مرتبط با وظایف سازمانی را در جشنواره ملی شهید رجایی کسب کرد.

مهدی اله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل در جشنواره ملی شهید رجایی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان استان برتر در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شد و طی مراسمی با اهدای لوح و تندیس از سوی علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مورد تجلیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: "خدیجه خلیل آبادی"، مسوول دبیرخانه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز به دلیل عملکرد مناسب و کسب امتیازات لازم در ارزیابی عملکرد، به عنوان کارمند نمونه برگزیده اداره کل، معرفی و از وی قدردانی شد.

او اظهار کرد: سازمان امور اداری و استخدامی در سازمان حفاظت محیط زیست ۱۵ شاخص کلی را برای ارزیابی و سنجش عملکرد کارمندان در نظر گرفت و به سنجش عملکردها پرداخت.

اله پور ادامه داد: شاخص‌هایی نیز به عنوان برش‌های استانی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد که عملکرد استان‌ها بر اساس این شاخص‌ها بررسی و امتیازدهی‌ شد که از آن جمله می توان به اهداف و سیاست‌های مبنی بر دولتی و مردمی بودن در سطوح ستاد استانی و ستادی اشاره کرد بنا بر این در اجرای این مفاد، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک گونه‌های شاخص حیات وحش این استان را تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha