۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85289685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارداد تامین آب بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار در شمال خوزستان نهایی شد

دزفول – ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: تاکنون قرارداد تامین آب بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار محصولات زراعی کشت پائیزه و زمستانه در شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی نهایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، محسن سعادت فر روز سه شنبه افزود: عقد قرارداد آب محصولات زراعی پائیزه و زمستانه از ۱۹ شهریورماه سال جاری در امور مشترکین دزفول، شوش و ساختمان مرکزی شبکه آبیاری کرخه شمالی(پای پل) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی گندم، چغندرقند، کلزا، محصولات گلخانه ای، پیاز، سیب زمینی، سیر، کاهو و سبزیجات برگی را از مهمترین کشت‌های منطقه در این ۲ فصل دانست و گفت: مراجعه به موقع کشاورزان برای عقد قرارداد آب محصولات پائیزه و زمستانه می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان بیشترین سطح زیر کشت تابستانه را محصول ذرت با ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی از جمله ماش، فلفل، کنجد، لوبیا، بادمجان، هندوانه و خربزه نیز در سطح قابل توجهی کاشته شده است.

وی افزود: تاکنون قراردادهای سالانه کشاورزان و باغداران شامل باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان دارویی و یونجه به بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده که بیشترین آن مربوط به باغات مرکبات است.

به گزارش ایرنا، شرکت بهره برداری از شیکه‌های آبیاری شمال خوزستان، مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را با بیش از ۱۸ هزار مشترک برعهده دارد.

قرارداد آب ثبت شده در سامانه عقد قرارداد آب (ساماب) در تابستانه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار هکتار انواع محصولات تابستانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha