فریاد دادخواهی حامیان فلسطین در آستانه نشست اپک شنیده شد

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ از حضور حامیان فلسطین در تجمع صدها نفری منتقدان ضد سرمایه‌داری در آستانه نشست اپک در سانفرانسیسکو خبر داد.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حامیان فلسطین از تجمع معترضان ضد سرمایه داری در این شهر آمریکا استفاده کرده و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی در نوار غزه شدند.

این شبکه خبری افزود: حامیان فلسطین هدف خود از شرکت در این تجمع را اعلام همبستگی با فلسطینی‌هایی اعلام کردند که ۷۵ سال تحت اشغال، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی بوده‌اند.

فرانس ۲۴ یادآوری کرد که شرکت کنندگان حامی فلسطین در این تجمع اعتراضی، ایالات متحده را مسئول تامین مالی این نسل کشی می دانند.

بر اساس این گزارش، معترضان ضد سرمایه داری در شهر سانفرانسیسکو، ایالات متحده راهپیمایی کرده و از شرکت کنندگان در مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، ‌اپک خواستند منافع انسان ها و سیاره زمین را قربانی سودهای کلان مالی و اقتصادی خود نکنند.

منتقدان می گویند: نشست اپک به بهانه تلاش برای ایجاد یک اقتصاد سبز برنامه ریزی شده اما آنچه در واقع اتفاق می افتد بهره برداری از منابع گرانبهای ضروری به منظور کسب سود برای مدیران عامل شرکت ها در ایالات متحده است.

رییس جمهور ایالات متحده در حالی این هفته میزبان ۲۰ عضو دیگر اپک است که سفر شی جین پینگ، رییس جمهوری چین به آمریکا و همچنین تحولات غزه در صدر اخبار جهانی قرار دارد.

گفتنی است که از آغاز درگیری ها پس از عملیات طوفان الاقصی، ‌رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را در غزه شهید کرده است که اکثر آنها غیرنظامی و افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر از آنها کودک بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha