حدود یک سوم مراجعان به پزشکی قانونی خراسان‌شمالی مصدومان نزاع هستند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: حدود یک سوم افرادی که به این اداره‌ کل و مراکز زیرپوشش مراجعه می‌کنند مصدومان ناشی از نزاع‌های مختلف در استان هستند که آمار قابل توجهی است. 

محمدرضا نورس روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت ماهه امسال پنج هزار و ۶۰۵ نفر با ادعای مصدومیت در نزاع برای معاینه به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین مصدوم نزاع استان مربوط به شهرستان بجنورد با ۲ هزار و ۱۱۰ نفر است و شهرستان های شیروان با یکهزار و ۸۱ نفر و اسفراین با ۹۳۹ نفر در ردیف بعدی قرار دارند.

نورس با بیان اینکه راز و جرگلان با ۱۸۱ مصدوم معاینه شده کمترین تعداد را در میان شهرستان های استان دارد، گفت: بیشترین مراجعه افراد به پزشکی قانونی با ادعای مصدومیت در نزاع، مربوط به مرداد ماه با ۸۵۶ نفر مصدوم و کمترین آن مربوط به خردادماه با ۶۳۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس امسال روزانه بیش از ۲۶ مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه مصدومان نزاع و تصادفات بیشترین مراجعان به پزشکی قانونی استان را به خود اختصاص داده اند، یادآور شد: سال گذشته هفت هزار و ۵۴۱ مصدوم ناشی از نزاع در استان معاینه شدند.

به گزارش ایرنا بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین علت درگیری در خراسان شمالی مربوط به مشکلات شخصی میان طرفین است که عمدتا ریشه در مسایل اقتصادی و فرهنگی دارد.

کارشناسان و مسوولان اعلام می کنند که خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از راهکارهای مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

استان خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha