۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85289759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۴۲ هزار پروانه صنفی در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱ هزار و ۹۴۳ پروانه صنفی در ۲ سال اخیر در این استان صادر و منجر به اشتغال قابل توجه در نقاط مختلف استان شده‌ است.

عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات اصناف آذربایجان غربی افزود: از مجموع ۱۳۸ هزار و ۸۰۵ پروانه صنفی صادره در استان، نزدیک به ۳۰ درصد طی ۲ سال اخیر صادر شده که نشان دهنده پویایی و حرکت خوب اقتصادی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ درصد اقتصاد آذربایجان غربی در دست اصناف و اتحادیه های صنفی است، اظهار کرد: اصناف و اتحادیه ها در ایران خالص‌ترین بخش خصوصی است که از یک ضابطه باقاعده به نام قانون نظام صنفی برخوردار هستند و دارای انسجام خوبی بوده و نقش این قشر در موضوع مسوولیت‌های اجتماعی چشمگیر است.

وی با اشاره به موضوع اختصاص تسهیلات برای واحدهای صنفی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه این کارگروه مختص حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی است، نشان از اهمیت ویژه تیم اقتصادی دولت به فعالان شاغل در حوزه اصناف است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در راستای ساماندهی واحدهای صنفی ۱۵ هزار و ۳۲۱ فقره پروانه صنفی در استان صادر شده‌است که این واحدهای صنفی حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

سرتیپی گفت: واحدهای صنفی استان در تنظیم بازار، فعالیت های اقتصادی، رفاه عمومی و اجتماعی به ویژه در زمینه ایجاد اشتغال نقش مهمی را ایفا می‌کنند و با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغالزایی در حوزه اصناف استان صورت می‌گیرد.

حدود ۴۲ هزار پروانه صنفی در آذربایجان‌غربی صادر شد

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی از استانهای موفق در صدور پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوزها در سالجاریست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha