هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بیش از ۱۱۰ بیمارستان را تجهیز کرد

تهران- ایرنا- رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از تجهیز بیش از ۱۱۰ بیمارستان و مراکز تازه تاسیس به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار خبر داد.

سید حسین صفوی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ارتقای سطح خدمت رسانی به بیماران، تجهیز بخش‌های گسترده‌ای از بیمارستان‌های سراسر کشور را انجام داده است که این روند همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی به بیماران جزو رسالت‌های اساسی این نهاد در معالجه بیماران بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تجهیز بیمارستان‌های تازه تاسیس معرفی شده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در حال تجهیز بخش‌های مراقبت‌های ویژه قلبی و تنفسی، درمانگاه‌ها، بلوک‌های زایمانی، اتاق‌های عمل بخش مراقبت‌های ویژه اطفال، تجهیز مراکز تصویربرداری، بخش‌های اورژانس، درمانگاه‌های تخصصی و کسری تجهیزات بیمارستان‌ها است.

رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تصریح کرد: با توجه به مفاد ماده یک قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی به منظور توزیع متناسب امکانات بهداشتی و درمانی با تاکید بر رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند و فراهم کردن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی از وظایف وزارت بهداشت محسوب می‌شود و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بر این اساس نسبت به تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم اقدام کرده است.

هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بیش از ۱۱۰ بیمارستان را تجهیز کرد

به گزارش ایرنا، اخیرا سازمان جهانی بهداشت با همکاری مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۷ دستگاه ام آر آی را با موفقیت به مراکز تعیین شده تحویل داده است و با رعایت بالاترین استانداردها بر فرایندهای نصب، آموزش، و تحویل نظارت دارد.

تاکنون، مراحل تحویل ۹ دستگاه ام آر آی با موفقیت به پایان رسیده است که آماده خدمت رسانی به بیماران هستند و پنج دستگاه دیگر در حال آموزش و تحویل هستند. علاوه بر این، طرح یادشده شامل تحویل دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن پیشرفته نیز می‌شود.

دو دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس به بیمارستان‌های تهران و مشهد تحویل داده شد که مراحل تحویل یکی از این دستگاه‌ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری است همچنین ۱۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۲۸ اسلایس به کشور وارد شده است که ۶ دستگاه از آنها با موفقیت نصب، آموزش، و تحویل بیمارستان‌های موردنظر شده است. چهار دستگاه دیگر اکنون در مرحله آموزش هستند.

این طرح نیاز فوری به دستگاه‌های آنژیوگرافی را برطرف می‌کند. تا این تاریخ، ۶ دستگاه آنژیوگرافی وارد کشور شده است و اکنون در مرحله تحویل به بیمارستان‌های هدف هستند تا هر چه بیشتر قابلیت‌های تشخیصی نظام مراقبت‌های بهداشتی را ارتقا ‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha