۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85289775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ برنامه در هفته کتاب استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: امسال با هدف پاسداشت هفته کتاب۴۵۰ برنامه متنوع فرهنگی و ترویجی در این استان اجرا می شود.

"حیدر راهب" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سی و یکیمین هفته کتاب جمهوری اسلامی امسال با شعار "آینده خواندنی است" برگزار می‌شود که به فراخور اهمیت آن برنامه‌های مهمی در کتابخانه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته کتاب استان بوشهر فرهنگی ترویجی و متعدد است که تمرکز بیشتر آن بر حوزه کودک و نوجوان است.

راهب ادامه داد: ۶۵ درصد اعضای کتابخانه‌های استان بوشهر کودکان و نوجوانان هستند.

وی یادآور شد: اکنون ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‎‌های استان بوشهر هستند و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

راهب اظهار کرد: میزان امانت کتاب در استان بوشهر نیز از آبان سال گذشته تاکنون ۴۸۵ هزار نسخه کتاب گزارش شده است که این آمار نشان می‌دهد به ازا هر ۱۰۰ نفر عضو بیش از ۹۰ کتاب به امانت رفته است.

وی گفت: امسال در هفته کتاب استان بوشهر عملیات احداث چهار کتابخانه در شهر جم و سه روستای نظرآقا، درودگاه و بنداروز شهرستان دشتستان آغاز می‌شود.

راهب افزود: بازدید مدارس، کاروان دانایی، نشست‌های قصه گویی و کارگاه آموزش قصه گویی ویژه مادران از جمله برنامه های هفته کتاب استان بوشهر است.

این مقام مسوول یادآورشد: در سال جاری همچنین ۱۸ کتاب در سطح کتابخانه‌های استان بوشهر رونماییمی شود.

وی افزود: استان بوشهر در هر چهار شاخص کتابخانه‌ای شامل عضو، امانت، زیربنا و منابع کتابخانه‌ای از میانگین کشوری بالاتر است که در این بین کتابخانه‌ها برخی شرایط قوی تر و برخی نیز وضعیت ضعیف تری دارند.

راهب اظهار کرد: در استان بوشهر شهرستان تنگستان بهترین وضعیت و شهرستان عسلویه شرایط ضعیف تری در مورد سرانه و فضای کتابخانه ای دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha