۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85289803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۲ باب کتابخانه در مساجد خراسان شمالی فعال است

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85289803
۱۳۲ باب کتابخانه در مساجد خراسان شمالی فعال است

بجنورد-ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۳۲ باب کتابخانه در مساجد این استان فعال است که حدود هفت هزار جلد کتاب دارد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر کدام از این کتابخانه ها بیش از ۵۰۰ جلد کتاب دارند که اعضای آن می توانند از آن استفاده کنند.

وی به برنامه های ستاد استانی ویژه هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: بروزرسانی منابع کتابخانه های کانون های استان از برنامه های مهم در این هفته است که در این باره طرح پالایش کتاب در قالب جمع آوری کتاب های فرسوده و خرید و اهدای کتاب های جایگزین بر اساس نیازهای کانون ها در حال انجام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون ۶۵۸ جلد با بیش از ۹۴ عنوان کتاب با موضوع های مذهبی، ایثار و شهادت، ادبیات و داستانی در قالب این طرح به کانون ها اهدا شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ابتدا بازدید های میدانی از نحوه عملکرد و برنامه های کتابخانه کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام پاکدامن گفت: اولویت ما در کانون های مساجد تقویت مبناهای دینی و تربیت نیروی انقلابی و جهادگر است که این موضوع با کتابخوان شدن افراد و انس با مطالعه محقق می شود.

وی در تکمیل مطلب فوق تشکیل حلقه های تربیتی و خوانش کتاب را با قرائت جمعی کتاب های ارزشمند از جمله "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم" و "انسان ۲۵۰ ساله" را از دیگر برنامه مستمر و در حال اجرا نام برد و تأکید کرد: سعی داریم تا با خوانش کتاب هایی از این دست و تشکیل حلقه های مطالعه، زمینه ارتقای آگاهی افراد را فراهم کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: "ستاره ها چیدنی نیستند" با موضوع مبنایی عفاف و حجاب برای دختران نوجوان و کتاب هایی با موضوع شهدا همچون"خواب ِخون" با موضوع زندگی نامه شهید محمدحسین فهمیده نیز در حال خوانش است.

وی همچنین به برگزاری شنبه های کتاب با معرفی و خوانش کتاب های "به طور اتفاقی" نوشته غلامرضا حیدری ابهری، "منِ دیگرِ ما" نوشته محسن عباسی ولدی، "قصه ما مَثَل شد" نوشته محمد میرکیانی، "خواهر" نرگس شکوریان فرد، "نخل و نارنج" نوشته وحید یامین پور و نیز "یوسرائیل و صهیوناکراسی" منتشر شده از سوی دفتر نشر معارف اشاره کرد.

خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha