از کشف تاکسیدرمی حیات وحش در رباط کریم تا شناسایی ۴ واحد آلاینده در شهرقدس

رباط کریم - ایرنا - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف تاکسیدرمی حیات وحش در رباط کریم و شناسایی چهار واحد آبکاری آلاینده در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش ایرنا از این روابط عمومی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم روز دوشنبه از کشف تاکسیدرمی حیات وحش تاکسیدرمی در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

علیرضا فاضلی در این باره اظهار داشت: در پی گشت و پایش های زیست محیطی ماموران اجرایی این اداره در شهرستان، یک شغال تاکسیدرمی شده کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه مطابق ماده ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مبادرت به هرگونه ﺷﮑﺎر و ﺻﯿﺪ، ﭘﺮورش و ﻧﮕﻬﺪاری، ﺗﮑﺜﯿﺮ و ﻓﺮوش و ﺧﺮﯾﺪ ﺟﺎﻧﻮران وﺣﺸﯽ‌ و اﺟﺰای آنها مستلزم ﺗﺤﺼﯿﻞ‌ ﭘﺮواﻧﻪ ‌ﯾﺎ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان کرد: خرید و فروش و نگهداری حیات وحش به صورت زنده و یا تاکسیدرمی شده، جرم بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

این مسئول از شهروندان خواست تا در صورت برخورد با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست، بلافاصله موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

تاکسیدرمی یا آکنده سازی فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است که طی عمل تاکسیدرمی، بدن جانوران را تهی و با مواد مختلف پر می کنند.

شناسایی چهار واحد آبکاری آلاینده در شهرستان قدس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از شناسایی چهار واحد آبکاری آلاینده در گشت و پایش ماموران اجرایی این اداره خبر داد.

از کشف تاکسیدرمی حیات وحش در رباط کریم تا شناسایی ۴ واحد آلاینده در شهرقدس

زهرا خلیلی روز دوشنبه در این باره گفت: طی گشت و پایش کارشناسان این اداره از واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی مستقر در حوزه استحفاظی شهرستان چهار واحد آبکاری نیکل کروم و آنادایزینگ آلاینده شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه هر چهار واحد با فعالیت غیر اصولی و رعایت نکردن الزامات و تمهیدات زیست محیطی ضمن ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را فراهم آورده بودند، اظهار داشت: بر همین اساس ضمن ابلاغ اخطاریه محیط زیستی به واحدهای متخلف و آلاینده، پایش این واحدها تا زمان رفع آلایندگی در دستور کار کارشناسان اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرقدس افزود: با توجه به همکاری نکردن یکی از این واحد های آبکاری، ضمن اخذ حکم ورود از دادستان شهرستان، نسبت به ثبت شکایت و تشکیل پرونده قضایی برای مسئول واحد اقدام شد.

خلیلی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha