۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85289844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی با وعده ثبت نام تراکتور در قزوین دستگیر شد

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین از کشف پرونده کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی با وعده ثبت نام تراکتور توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ابراهیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضایی با موضوع کلاهبرداری ثبت نام تراکتور به فرماندهی انتظامی استان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قزوین قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این رابطه ۱۱ شاکی که هر کدام ۴۲ تا ۵۰ میلیارد ریال بابت خرید تراکتور پرداخت کرده بودند به پلیس آگاهی دعوت و تحقیقات میدانی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی در کوتاهترین زمان ممکن مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و او را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه متهم علاوه بر کلاهبرداری حدود ۵۰ میلیارد ریال در این پرونده، با جعل امضا همسر خود چک های وی را به برخی دیگر از سرمایه گذاران ارایه کرده بود، خاطرنشان کرد: همسر متهم به محض اطلاع با حضور در پلیس آگاهی قزوین، به جرم جعل امضا نیز از وی شکایت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست پیش از هر اقدام به سرمایه گذاری در بنگاه های معاملاتی به ویژه شرکت های فروش خودرو، مسکن و بازارهای مالی دیگر از این دست، نسبت به دارا بودن تاییدیه و مجوزهای لازم توسط این شرکت ها اطمینان کسب کنند.

سارقانی که با مینی بوس کابل برق سرقت می کردند

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات برقی در شهر قزوین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۷ غیاث آباد شهرستان قزوین قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بازدید خود از محل وقوع جرم و بررسی های تخصصی از شیوه و شگرد سارقان در این سرقت ها، به سه نفر مشکوک و فعالیت های آنها را تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پس از مدتی تعقیب و مراقبت این افراد هنگام سرقت توسط ماموران غافلگیر و دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان با یک دستگاه مینی بوس در نقاط خلوت و کم رفت آمد شهر پرسه زده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کردند.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه سارقان در تحقیقات اولیه پلیسی به ۱۵ فقره سرقت در شهر قزوین اعتراف کرده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سارقان از شیوه های مختلفی چون استفاده از خودروهای مسافربری و دیگر روش ها استفاده می کنند از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک سریعا مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح امنیت اجتماعی در استان قزوین

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین نیز از اجرای طرح امنیت اجتماعی و دستگیری ۴۰ سارق، خرده فروش و معتاد در چند عملیات پلیس شهرستان های البرز , آبیک و تاکستان خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: در راستای اجرای مستمر طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی مدت یک ماه گذشته با انجام اقدامات پلیس دستگیری سارقان، خرده فروشان مواد و کشف چند فقره سرقت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین رابطه، ماموران موفق شدند در این عملیات ها ۴۰ سارق، خرده فروش مواد مخدر و معتاد و همچنین ۳۵ تبعه غیرمجاز را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به توقیف ۱۲ دستگاه موتور سیکلت و خودرو متخلف و تعدای اقلام سرقتی، خاطر نشان کرد : کشف مقادیری موادمخدر و ۱۰ قبضه سلاح سرد از دیگر دستاوردهای پلیس استان در این طرح بود..

سرهنگ عبدالمالکی افزود: اجرای طرح امنیت اجتماعی با هدف برقراری امنیت پایدار در سطح استان با همکاری مردم به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی است و پلیس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ضمن برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت، ضریب احساس امنیت در بین شهروندان را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha