۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85289938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شادگان: تیراندازی در شادگان روند کاهشی دارد

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: تیراندازی در مراسم‌ها جشن و عزا با همراهی شیوخ و بزرگان طوایف روند کاهشی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال صالح‌زاده دوشنبه در نشست با شیوخ و سران طوایف شهرستان شادگان اظهار کرد: رسم اشتباه تیراندازی در مراسم‌های برگزار شده جشن و عزا این شهرستان از ابتدای امستال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

وی فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ جشن و عزاداری دانست و گفت: آمار تیراندازی‌های غیرمجاز در شادگان با همکاری شیوخ و مردم کاهش یافته و امیدواریم به زودی از بین برود.

فرماندار شادگان بهترین راهکار مقابله با معضل تیراندازی و نگهداری غیرمجاز اسلحه را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیات‌های مذهبی مناسب ترین راهکار برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم سنتی است.

صالح‌زاده گفت: پلیس و دستگاه‌های امنیتی نمی‌تواند جلوی تیراندازی در آیین های عزا یا عروسی را بگیرند و برای فرهنگ سازی کاهش این معضل به کمک بزرگان و شیوخ نیاز است.

وی با بیان برخی حوادث ناگوار برای شهروندان در این آیین‌ها بیان کرد: این کار ناشایست در مراسم عزا برای متوفی و همچنین در مراسم جشن برای عروس و داماد، نتیجه و بهره ای ندارد.

وی شادگان را شهرستانی با سابقه و پیشینه قوی فرهنگی و دارای جاذبه های گردشگری طبیعی توصیف کرد و گفت: اخبار ناگوار حاصل از تیراندازی در برخی آیین‌ها، مانع از جذب گردشگران می شود.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha