۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85290041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ اثر به سی‌ و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان رسید

اهواز – ایرنا – دبیر اجرایی سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان با بیان اینکه ۵۳ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسیده است گفت: از مجموع آثار رسیده ۹ اثر صحنه‌ای و هفت اثر خیابانی به مرحله نهایی راه یافتند.

علی بناییان روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره شامل ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی است که نمایش‌های صحنه‌ای از شهرهای بهبهان، آبادان، شوشتر، دزفول، اندیمشک، بندر امام خمینی(ره) و اهواز به بخش نهایی راه‌ یافتند.

وی ادامه داد: آثار خیابانی جشنواره نیز از خرمشهر، ایذه، اهواز و سوسنگرد انتخاب شده‌اند.

بناییان با اشاره به اینکه مضامین عمده آثار راه یافته به جشنواره، دفاع مقدس و مسایل اجتماعی هستند گفت: جشنواره از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ماه سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.

اجرای نمایش‌های جشنواره در نقاط مختلف استان

دبیر اجرایی سی‌ و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان تصریح کرد: امسال بنا به درخواست برخی گروه‌های نمایش، اجرای آثار به دلایلی همچون پرحجم بودن اجرای دکور به صورت غیرمتمرکز در شهرهای محل گروه‌های نمایش انجام می‌شود.

به گفته وی جدول اجرای نمایش‌های خیابانی و مکان اجرای آن‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

بناییان ادامه داد: سال گذشته سه نمایش از جشنواره تئاتر استان به جشنواره منطقه‌ای و یک اثر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

ضعف آموزش در برخی آثار رسیده به جشنواره

دبیر اجرایی سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در مجموع آثار رسیده از کیفیت خوبی برخودار هستند اما ضعف آموزش به ویژه در زمینه کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در برخی آثار مشهود است.

به گزارش ایرنا جشنواره تئاتر استان خوزستان از قدیمی‌ترین جشنواره‌های تئاتر در کشور به شمار می‌رود.

در سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان که ۱۱ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در استان خوزستان برگزار شد ۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۲ اثر به صورت غیر متمرکز در شهرهای اهواز، بهبهان، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، رامهرمز، باغ‌ملک، شوش و شوشتر به رقابت پرداختند.

نمایش "آگنیتاژ" به کارگردانی حسین کارگر از ماهشهر از نمایش های برگزیده جشنواره تئاتر فجر منطقه ۲، سال گذشته به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha