تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کردستان و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی امضا شد

سنندج- ایرنا- تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در راستای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه کردستان روز دوشنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه در سنندج اظهار کرد: کردستان از دیرباز مهد بزرگانی است که قلم آنها توانسته بسیاری از ارزش‌ها را ثبت کند.

حامد قادزاده افزود: دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان توانسته مجموعه‌ای از دانشمندان را در درون خود داشته باشد که الگو و پیشرو حرکات بزرگ و مهمی بوده‌ است، افزود: نوشته‌های کتب در حوزه ترویج و توسعه دانش مستند است و انتشار این آثار می‌تواند نسل جدید را از بیماری‌های بین‌نسلی نجات دهد.

رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: اهمیت مقاله و سایر نوشتارها بر کسی پوشیده نیست اما کتاب ماندگارتر بوده و ارزیابی دقیق‌تری دارد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان «سمت» هم گفت: ما باید ابتدا بدانیم چه رسالت بزرگی در دست داریم تا بتوانیم آینده جامعه را از طریق تالیف کتاب خوب بیمه کنیم.

حجت‌السلام داود مهدوی‌زادگان افزود: مسئولیت ما و دانشگاه در کنار یکدیگر است که باید نسبت به مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان در کنار آموزش‌ها از طریق تالیف کتب درسی ارزشمند، تلاش کنیم.

رئیس سازمان "سمت" یادآور شد: اولین برنامه استانی را با دانشگاه کردستان آغاز کردیم زیرا شروع مهمترین‌ قسمت هر کاری است و قطعا این دانشگاه الگویی برای سایر دستگاه‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدوی زادگان با اشاره به تمرکززدایی در بحث آثار ارزشمند، اضافه کرد: امروزه بسیاری از آثار و کتب متعلق به اساتیدی از تهران و قم است و باید این تمرکز را به شهرهای دیگر منتقل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha