بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه با حضور ویدئو کنفرانسی "فرهاد فلاح" معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مسوولان استان با معرفی افراد برتر در شهر کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه عصر روز دوشنبه در این مراسم از رقابت ۸۰۰ شرکت کننده در مرحله اول استانی این جشنواره خبر داد، گفت: از این تعداد ۷۱ قصه گو به مرحله استانی راه یافتند که از میان آنها ۱۸ اثر در بخش های مختلف معرفی و به مسابقات کشوری و منطقه ای اعزام خواهند شد.

«محمد خیاط‌ زنجانی» در ادامه به بخش های مختلف بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار بخش ویژه قصه گویی زیر ۱۲ سال، ویژه همکاران شاغل در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش معلمان، بخش دانشجو معلمان ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بخش نیروی انتظامی و بخش سردار دلها ویژه حاج قاسم سلیمانی در این جشنواره برگزار و از افراد برتر آنها قدردانی شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کرمانشاه برگزار شد

وی هدف اصلی از برگزاری جشنواره قصه گویی در سطح های مخلتف را ایجاد شور و نشاط و شادی بین کودکان، نوجوانان عنوان کرد و بیان داشت: قصه گویی یکی از بهترین ابزارهای برای برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم تربیتی اخلاقی است.

ارسال ۱۶ هزار اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور

رییس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور نیز در این مراسم طی ارتباط ویدئویی از ارسال بیش از ۱۶ هزار قصه به دبیرخانه این جشنواره در سطح کشور خبر داد .

فرهاد فلاح؛ در ادامه با اشاره به ۲۸۶ قصه در قرآن کریم؛ قصه گویی را یکی از پایه ترین روش های تربیتی و تاثیر گذار عنوان کرد که امروز در بخش های مختلف زندگی حتی برند سازی تجاری در اقتصاد برای انتقال منظور و مفاهیم و آموزه ها کاربرد دارد.

وی همچنین با تاثیر فرایند قصه گویی بر افراد اشاره کرد و هدف از برگزاری جشنواره های قصه گویی در سطح عموم را برگرداندن این روش زیبا تربیتی به جامعه عنوان کرد که خانواده های بازهم مثل گذشته با داستان و قصه دور هم جمع شوند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کرمانشاه برگزار شد

اجرای سرود، پخش کلیپ های ملی- مذهبی، موسیقی و برنامه های طنز کودکانه از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha