فرماندار تربت‌حیدریه: دستگاه‌ها در برگزاری کنگره ملی شهدا کوتاهی نکنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با انتقاد از کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفه محوله در راستای برپایی کنگره ملی ۱۱۰۶ شهید منطقه گفت: تمامی دستگاه ها باید وظیفه خود را در قبال این کنگره انجام دهند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور عصر روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که با محوریت برپایی کنگره ملی ۱۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: اینکه نماینده تعدادی از دستگاه ها بدون اختیار در جلسه امروز شرکت کرده است، وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: کنگره ملی شهدا از چهار سال قبل مقرر شد که به مرکزیت تربت حیدریه و با همکاری شهرستان های زاوه، مه‌ولات و رشتخوار برگزار شود و از آن زمان جلسات برنامه‌ریزی برگزار و مصوباتی صادر شد.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه عنوان کرد: دستگاه ها نباید امروز به جای ارایه گزارش کار، موضوع تغییر مدیریت را بهانه کنند.

مسوول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه بخشی از عقب ماندگی برپایی کنگره به دلیل فضای ناشی از کرونا به مدت ۲ سال در کشور بود، گفت: شوربختانه تا امروز تنها ۱۰ درصد کارها انجام شده‌ است.

سرهنگ پاسدار مهدی باقرزاده افزود: با توجه به اینکه قرار است این کنگره ۲۲ شهریورماه سال آینده برگزار شود، لذا باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان امسال تمامی چهار شهرستان مسوول برگزاری، مقدمات اصلی کار را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: تا امروز تنها اقدامات حوزه نرم‌افزاری به سرانجام رسیده و اینک باید کارهای سخت‌افزاری را آغاز و البته با شتاب انجام شود.

باقرزاده در بخش دیگری به موضوع احداث باغ موزه دفاع مقدس نیز اشاره و اظهار کرد: شایسته است تا دستگاه‌های مسوول، این موضوع را نیز با شتاب بیشتری در دستور کار خود قرار بدهند.

به گزارش ایرنا، در این نشست شماره حساب ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۵۳۲۱۵۰ بانک سپه برای واریز کمک‌های نقدی برپایی کنگره ملی ۱۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه اعلام شد.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد می‌باشند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند.

در تربت‌حیدریه چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha