۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85290175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یورونیوز از آموزش نظامیان اوکراین در فرانسه و انگلیس خبر داد

تهران- ایرنا- یورونیوز با ارایه گزارشی اعلام کرد که متحدان غربی کی‌یف از جمله فرانسه و انگلیس همچنان با جدیت به برنامه‌های آموزش نظامیان اوکراین ادامه می‌دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یورونیوز، متحدان غربی اوکراین همچنان با جدیت به برنامه‌های آموزش نظامیان اوکراینی ادامه می‌دهند که از جمله این کشورها فرانسه است که در حال حاضر یک دوره فشرده چهار هفته‌ای برای ارتش اوکراین در نظر گرفته دارد.

هم اکنون سربازان اوکراینی در حال گذراندن آموزش‌های نظامی در یک پایگاه فرانسه هستند. این برنامه فشرده چهار هفته ای با هدف آماده سازی این نظامیان برای جنگ در فصول سرد سال انجام می‌شود.

فرانسه در قرارداد خود با اتحادیه اروپا متعهد شده است که امسال هفت هزار سرباز اوکراینی را آموزش دهد. انگلیس نیز برنامه‌ای برای آموزش ۳۰ هزار سرباز اوکراینی تدارک دیده است که گفته می‌شود این رقم از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.

گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا در گفت‌گو با شبکه اسکای‌نیوز، تصریح کرد که انگلیس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ هزار نیروی نظامی اوکراین را آموزش دهد.

پیش‌تر نیز وزارت دفاع انگلیس گزارش کرده بود که نیروهای ویژه بریتانیا، آموزش یک‌ هزار نظامی اوکراین را برای انجام عملیات زمینی در قایق‌های کوچک تکمیل کرده است.

طبق این گزارش، در مجموع، ۲۰ هزار نظامی اوکراینی به عنوان بخشی از عملیات چندملیتی آموزشی اینترفلکس، آموزش دیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha