راهکارهای رئیس‌جمهور برای توقف جنایات صهیونیست‌ها بسیار هوشمندانه بود

تهران- ایرنا- نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای رئیس جمهور برای موضوع فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بسیار هوشمندانه بود و نشان داد که دیپلماسی ما در این زمینه به خوبی عمل کرده و مشاوره خوبی با توجه به تحولات منطقه به رییس‌جمهور داده شده است.

به گزارش ایرنا، فریدون عباسی دوانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ریاض، گفت: موضوع فلسطین و تحولات غزه موجب نزدیکی دولت‌های مسلمان شد در این راستا رییس جمهور با ارائه راهکار اجرایی، مهم و مشخص در یک موضوع مهم جهان اسلام به ریاض سفر کرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای رییس‌جمهور در این نشست گفت: راهکارهای رئیس جمهور برای موضوع فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بسیار هوشمندانه بود و نشان داد که دیپلماسی ما در این زمینه به خوبی عمل کرده و مشاوره خوبی با توجه به تحولات منطقه به رییس‌جمهور داده شده است.

عباسی اظهار داشت: شاید برخی بر بیانیه کشورهای اسلامی در مورد تحولات غزه ایراد بگیرند اما مناسبات‌ جدیدی در سطح جهانی در حال شکل گیری است و ما یک کشور تاثیرگذار جدی در منطقه هستیم باید از مسائل عبور کنیم تا بتوانیم همراهی کشورهای منطقه را با خود داشته باشیم.

وی افزود: تاکید بر تعیین حق سرنوشت فلسطینی‌ها به عنوان کشور مستقل موضوعی بسیار مهم بود که رییس جمهور در راهکارهایش به آن پرداخت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با اشاره به دیدارهای رییس جمهور با سران کشورهای عربی و اسلامی گفت: نقش پررنگ ایران در تحولات منطقه و قدرت جبهه مقاومت می‌تواند زمینه‌ای برای تقویت روابط ایران و مصر شود.

عباسی افزود: همچنین گسترش و ترمیم روابط ایران با عربستان و مصر می‌تواند در تقویت صلح و ثبات منطقه و جهان تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و متعاقب پیگیری‌های دیپلماتیک فراوانی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، نهایتا شنبه ۲۰ آبان ریاض پایتخت عربستان میزبان نشست مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

در این نشست که هیات ایرانی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آن شرکت کرد، سران کشورهای اسلامی و عرب منطقه گردهم آمدند تا درباره «چگونگی حمایت عملیاتی از مردم غزه و مقابله منسجم با جنایات رژیم صهیونیستی» به یک رویکرد واحد برسند.

در این نشست رئیس جمهور ۱۰ پیشنهاد مهم، کاربردی و متناسب با وضعیت فعلی غزه مطرح کرد که از جمله مهمترین آنها، لزوم توقف جنگ و آش بس فوری، بازگشایی گذرگاه رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه، ایجاد صندوق ویژه بازسازی غزه و تروریستی خواندن ارتش رژیم صهیونیستی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha