استاندار: تصویب طرح‌های پیشران برای توسعه چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت عدالت در دور دوم سفرهای استانی دولت گفت: تصویب و تعریف پروژه‌های پیشران با هدف توسعه و ایجاد تحول در استان از مهمترین رویکردهای دور دوم سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران افزود: راه آهن از جمله پروژه‌های پیشران چهارمحال و بختیاری است که در دور نخست برای این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: هرچند درصدی از این اعتبار برای اجرای طرح راه‌آهن در استان چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته اما این اعتبار کفاف اجرای آن را نمی‌دهد و تلاش می‌شود این طرح به صورت ویژه دنبال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه رویکرد سفر دور دوم دولت به این استان فرهنگی است گفت: معتقد هستیم زیرساخت‌های فرهنگی استان ضعیف است به همین دلیل بیشترین اعتبار برای تقویت این زیرساخت‌ها در این بخش تعریف شد.

وی توزیع عادلانه منابع اعتباری با اولویت مناطق محروم را از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته حیدری؛ اعتبارات دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری باید در مدت سه سال جذب شود و در همین ارتباط ۷۶ درصد اعتبارات دور نخست سفر استانی دولت در سال ۱۴۰۱ در این استان محقق شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری جذب ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات سفر، استانی، ملی و سایر منابع دیگر برای نخستین بار در این استان را بی‌سابقه عنوان کرد و یادآور شد: تصویب ۱۱ مصوبه هیات دولت خاص چهارمحال و بختیاری بیانگر پیگیری با جدیت و نتیجه یک کارجمعی بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند سلیقه‌های مختلفی وجود دارد اما در این شرایط آنچه مهم به شمار می‌رود منافع استان است که با وحدت رویه و انسجام در مسیر پیشرفت و توسعه استان باید حرکت کرد.

اختصاص هشت هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶

حیدری اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای توسعه استان اختصاص داده شد که معادل هشت هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار صرف جاده سازی و امور زیرساختی می‌شود.

وی ادامه داد: افزون براین پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای بخش آب و فاضلاب نهایی شده و این کمک بزرگی به سرعت بخشی در روند اجرای طرح‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بدهی ۲۰ هزار میلیارد ریالی به پیمانکاران گفت: حمایت و همکاری مردم و پیمانکاران که بیشتر آن‌ها بومی هستند و به دلیل تامین مطالبات خود دست از کار نکشیدند از عوامل مهم پیشبرد طرح‌های در دست اجرا به شمار می‌رود.

وی در خصوص قرارداد تهاتر نفت افزود: از محل اعتبارات تهاتر نفت جاده ترانزیتی اصفهان، شهرکرد، بروجن، لردگان و ایذه در حال اجرا است و با بهره برداری از این طرح ۲۰۰ کیلومتر مسیر جنوب به فلات مرکزی نزدیک می‌شود.

حیدری برخورداری از محل اعتبارات مسوولیت اجتماعی نفت را از دیگر فرصت‌های استان عنوان کرد و گفت: شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان هزینه براست به نحوی که ۱۲کیلومتر تونل باید در استان زده شود تا جاده‌های استان به سرمنزل برسد.

تعریف سند توسعه و پیشرفت برای چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعریف سند توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف این استان افزود: امروز در حوزه آب و با هدف تعریف عادلانه منابع و مصارف طرح جامع آب استان مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی تاکید کرد: طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری نه تنها زیاده خواهی نیست بلکه هدفمند و به صورت علمی تهیه شده تا بتوانیم در یک نگاه کوتاه، میان و بلند مدت مشکلات آبی استان برطرف و زمینه تامین آب پایدار فراهم شود.

حیدری توسعه کشاورزی با نگاه دانش بنیان، توسعه گلخانه‌ها، تقویت گردشگری، دامداری و صنایع تبدیلی را از جمله اولویت‌های استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش بادام در چهار محال و بختیاری اظهارکرد: ایجاد زنجیره ارزش راهبردی بادام از کارهای ارزشمندی است که در استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: امروز با ایجاد زنجیره ارزش بادام از خام فروشی جلوگیری و زمینه تولید محصولات فرآوری شده در استان فراهم شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود محصول بادام به جای تک محصولی و خام‌فروشی در قالب زنجیره ارزش و فرآوری به کشورهای دیگر صادر شود که این موجب ایجاد اشتغال و ارزآوری می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش شده همزمان با سفر رییس جمهور ۴۰ هکتار زمین درقالب شهرک تخصصی بادام برای ۷۰ واحد پیش بینی شود.

حیدری گفت: این استعداد در ماهی قزل آلا، عسل، گیاهان دارویی و دام هم وجود دارد که با ایجاد این زنجیره‌ها افزون ایجاد اشتغال از خام فروشی نیز پیشگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha