فرماندار مشهد:نداشتن سابقه اجرایی علت اصلی عدم احراز صلاحیتها بوده است

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: نداشتن پنج سال سابقه اجرایی و موضوعات مربوط به آن علت ۸۶ درصد از موارد عدم احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده است.

محسن داوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۸۹۲ نفر برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کردند که ۵۲۹ نفر از این تعداد معادل ۵۹ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۹۲ داوطلبی که برای این دوره از انتخابات نام نویسی کردند صلاحیت ۲ درصدشان را هیات اجرایی رد کرد و صلاحیت ۳۹ درصد از آنان نیز احراز نشده است.

فرماندار مشهد گفت: از میان ۳۹ درصد کسانی که صلاحیتشان احراز نشد ۸۶ درصد به دلیل نداشتن پنج سال سابقه اجرایی، نقص مدارک در این خصوص و یا عدم تایید سابقه آنها توسط بالاترین مقام اجرایی و مواردی از این دست احراز صلاحیت نشده اند.

داوری افزود: در مجموع ۲ هزار و ۱۶ نفر برای این دوره از انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیش ثبت نام و از این تعداد هزار و ۵۵۳ نفر کد رهگیری دریافت کرده بودند و در نهایت ۸۹۲ نفر موفق شدند ثبت نام قطعی خود را برای حضور در این رقابت سیاسی انجام دهند.

به گزارش ایرنا و به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی باشند از جمله در بند ۹ به ارائه گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی برداشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی یا پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آنها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی تاکید شده است.

بند (۹) ماده ۳۱ عبارت است از ارائه گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین مقام نهاد یا موسسات مربوط مبنی بر داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی در یک یا همه آنها در بخش دولتی، عمومی یا غیر عمومی در هنگام ثبت نام.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha