تحلیلگر صهیونیست: کشتن غیرنظامیان افتخار نیست، اهداف جنگ چرا محقق نشده است؟

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست از شکست تل آویو در دست یابی به اهداف در غزه پرده برداشت و خطاب به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کشتن غیرنظامیان افتخار نیست.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، «یگل لیوی» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هآرتص نوشت: مساله شمردن اجساد کشته شدگان دشمن از سوی «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد سابق ارتش ترویج داده شد به طوری که او حدود یکسال قبل گفت: «طی دو سال گذشته ۱۷۱ خرابکار را کشتیم که این آمار در مقایسه با سالهای گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است». در ادامه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش دامنه آنرا بالا برد و از ارتش کشنده نام برد؛ از نگاه کوخاوی یکی از معیارهای موفقیت در تعداد کشته‌های فلسطینیان است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: در شرایطی که ارتش اسراییل در تدوین استانداردهای تعیین شده برای ارزیابی نتایج عملیات جنگی با مشکلاتی روبرو است، همانند آنچه برای آمریکا در ویتنام رخ داد از این رو شمار کشته شدگان فلسطینی به معیاری برای موفقیت تبدیل شده است و این جای اهدافی که باید محقق می‌شد را گرفته است.

وی می‌افزاید: «زبان کشتن و قتل» به خرج کلامی فرماندهان ارتش تبدیل شده است به طوری که کلنل «رومن گوفمان» فرمانده مرکز آموزش نیروی زمینی ارتش اسراییل گفت: «ما به پیش می رویم و همه آنها را می کشیم». یا کلنل «دادو بار» گفت: «ما دشمن را از پا درخواهیم آورد».

این تحلیلگر صهیونیست گفت: به کارگیری خشونت (علیه فلسطینیان) به یک هدف ارتش اسراییل تبدیل شده و جای تحقق اهداف از پیش تعیین شده را گرفته است.

وی اذعان کرد: ویرانی غزه راضی کننده نیست از آن گذشته کشتن مردم غزه که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، مایه افتخار نیست به ویژه که نشانه هایی از تحقق اهداف جنگ نیست و اصولا مشخص نیست که اهداف این جنگ قابل تحقق است.

این تحلیلگر از صهیونیست‌ها خواستن تا مقامات خود را بازخواست کنند و اجازه ندهند که آمار و ارقام آنها را فریب دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه در آخرین آمار خود شمار شهدای جنگ غزه در ۳۹ روز گذشته را ۱۱۲۴۰ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha