قهرمانان دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شوند

ساری-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان این که، رشادت های قهرمانان دفاع مقدس با گذر زمان نباید هیچگاه به فراموشی رود، ‌گفت: برای زنده نگه داشتن و حفظ این تلاش ها باید این ایثارگران به نسل امروزی و جوان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، امید محبی روز سه شنبه در جمع مسوولان ایثارگران دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان مازندران در ساری افزود: نسلی که جنگ تحمیلی را تجربه نکرده، ممکن است بسیاری از قهرمانان دفاع مقدس را نشناسند و برای جبران این مهم، قهرمانان دفاع مقدس و ابعاد شخصیتی آنان در قالب برنامه ها فاخر و هنری به نسل امروز شناسانده شود. ‌

وی ادامه داد: تشکیل مجموعه ایثارگران کار بسیار ارزشمندی است که در سایه آن می‌توان مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه ایثارگران را دنبال و پیگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: برای بهره برداری بهتر از این مجموعه ها، کمیته‌ها یا کارگروه‌های تخصصی تشکیل و بر اساس نیازهای موجود و مطالبات به حق، اقداماتی انجام شود.

وی در ادامه به موضوع مصادیق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: تبیین مظلومیت فلسطین و شیطانی بودن جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت چهار هزار نوزاد در غزه از جمله موضوعاتی است که اگر کسی ذره ای از انسانیت بو برده باشد به هیچ وجه نمی تواند جنایات وحشیانه این رژیم غاصب را توجیه کند.

قهرمانان دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شوند

محبی ادامه داد:‌ یکی از نقش‌های مهم جامعه ایثارگران، جهاد تبیین درباره مساله فلسطین است و در کنار موضوعات مهم دیگر چون انتخابات، رفع شبهات اعتقادی، مسائل سیاسی و اقتصادی و غیره به این موضوع نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگران باید سرآمد و الگوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی باشند، گفت: ضعف و کم کاری این قشر پذیرفتنی نیست، خوشبختانه اکثریت جامعه ایثارگران، نیروهای خوب، کاربلد و دلسوز هستند و تلاش می‌کنند پرچم شهیدان و ایثارگران را بالا نگه دارند و رفتار ما نیز نباید به گونه‌ای باشد که به اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا که مایه افتخار ما هستند، خدشه‌ای وارد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، افزود: نیاز است جامعه ایثارگران با افزایش مشارکت در مسائل مذهبی، زمینه های تحقق احکام اسلامی را به معنای واقعی کلمه فراهم سازند، چرا که نقش ایثارگران در شورای فرهنگی دستگاه‌های مختلف و دیگر برنامه‌های فرهنگی بسیار محوری است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت جامعه ایثارگران و خانواده های شهدا در دستگاه‌های اجرایی استفاده بهینه شود و برای این منظور تهیه بانک اطلاعاتی نیروی انسانی جامعه ایثارگران به صورت یک سامانه که در آن شاخص‌ها و توانمندی های خانواده‌های شهدا و ایثارگران لحاظ شود در دستور کار قرار دارد تا در بکارگیری نیروها از ظرفیت آن ها استفاده شود و آنها در اولویت جذب ها قرار گیرند.

محبی اظهارداشت: نسلی که جنگ را تجربه نکرده، ممکن است بسیاری از قهرمانان دفاع مقدس را نشناسد و به شخصیت‌های قلابی و غربی روی آورند در حالی که شهدای دفاع مقدس ابر قهرمانان هستند و معرفی آنها باید در دستور کار جامعه ایثارگری و کارکنان دستگاه اجرایی قرار گیرد.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان نیز در این جلسه، مجموعه جامعه ایثارگری در ادارات و سازمان ها را یک ظرفیت بزرگ انسانی توصیف کرد و گفت: آنان یادگاران شهدای عزیز و میراث دار آموزه های آن والامقامان هستند.

عبدالله ریاحی با ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه افزود: افراد توانمند و با ظرفیتی در میان جامعه ایثارگری در دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند که می توانند در انتصابات مورد توجه باشند.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha