۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85290458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۲۵ هزار تن چغندرقند از مزارع فامنین آغاز شد

همدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: کار برداشت ۲۵ هزار تن چغندرقند از سطح ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان فامنین آغاز شد.

منصور خزایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره با عیار ۱۶ درصد، ۲۸ هزار ریال است.

وی ادامه داد: به ازای هر یک عیار افزایش قند محصول تحویلی ۲۱۵۰ ریال به مبلغ پایه اضافه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته به ازای هر تن چغندرقند تحویلی ۲ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به عنوان جایزه تحویل کشاورزان می‌شود،تاکید کرد: چغندرقند به عنوان یکی از زراعت‌های مهم و استراتژیک کشور پر اهمیت است.

خزایی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته سطح کشت چغندر قند شهرستان ۴۵۰ هکتار بود که با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با دفتر چغندرکاری به دلیل رعایت الگوی کشت و کاهش سطح محصولات پر آب‌بر، عقد قرارداد امسال با توجه به ظرفیت شهرستان و برش اعلام شده در سطح ۴۰۰ هکتار منعقد شد به طوری که شاهد کاهش ۱۱ درصدی سطح قرارداد بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه عمده سطح زیر کشت چغندرقند حوزه عمل دفتر چغندرکاری شهرستان مربوط به شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، قهاوند، فامنین و بخشی از شهرستان بهار است،تصریح کرد: با مدیریت مطلوب دفتر چغندرکاری شهرستان تحویل راحت و روان محصول به کارخانه قند همدان انجام می‌گیرد.

برداشت ۲۵ هزار تن چغندرقند از مزارع فامنین آغاز شد

وی در ادامه هر نوع خرید و فروش محصول چغندرقند خارج از چرخه قانونی را ممنوع دانست و افزود: در صورت مشاهده تخلف، این مهم به نهادهای نظارتی معرفی و برخورد صورت می‌گیرد.

خزایی در پایان تاکید کرد: با توجه به کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب، خوشبختانه تمام سطوح زیر کشت چغندر شهرستان با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری بارانی، آبیاری می‌شود، همچنین در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش بیشتر مصرف آب توصیه کرد بهره‌برداران از سیستم‌های آبیاری میکرو( تیپ) نیز بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha