پژوهشگرانی از ۱۲ کشور در کنگره بین المللی جمعیت پایدار بجنورد حضور دارند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: پژوهشگرانی از ۱۲ کشور جهان در کنگره بین المللی «جمعیت پایدار و آینده مطمئن» به میزبانی شهرستان بجنورد حضور دارند.

دکتر جواد شاهین فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کنگره بین المللی «جمعیت پایدار و آینده مطمئن» برای نخستین بار در خراسان شمالی با مشارکت و همکاری پژوهشگران و صاحب نظران ۱۲ کشور در حوزه جوانی جمعیت برگزار می شود.

وی افزود: پژوهشگران از کشورهای کانادا، اتریش، سوئیس، استرالیا، بحرین، لبنان، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، سوریه، عراق و پاکستان به صورت حضوری و مجازی به این رویداد علمی دعوت شده اند و در بخش های تخصصی به ارایه مطالب خود پرداخت.

به گفته شاهین فر؛ افزون بر هزار مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره بین المللی ارسال شد که ۵۲۰ مورد از آنها را پژوهشگران خارجی ارسال کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی یادآور شد: نخستین کنگره بین المللی «جمعیت پایدار و آینده مطمئن» ۲۴ آبان ماه امسال به مدت ۲ روز در بجنورد برگزار می شود.

شاهین فر خاطرنشان کرد: دریافت ۵۲۰ مقاله از سوی پژوهشگران خارجی نشان دهنده توانمندی خراسان شمالی در برگزاری رویدادهای علمی بین المللی است.

وی با اشاره به سطح کیفی مقالات ارسالی به این کنگره بین المللی، بیان کرد: ۹۴ داور داخلی و خارجی در حوزه‌های تخصصی داوری مقالات را بر عهده داشتند که پس از طی این مراحل تعدادی از مقلات به صورت ارایه سخنرانی و پوستر پذیرفته می شوند.

ارسال ۸۱۶ اثر به دومین جشنواره ملی هنر در مامایی

شاهین‌فر همچنین از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره هنر در مامایی همزمان با کنگره بین المللی جمعیت خبر داد و گفت: در این جشنواره ۸۱۶ اثر در قالب‌های مختلف ارسال شد که از این تعداد ۱۲۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

وی با اشاره به حضور داوران مطرح ملی و استانی برای ارزیابی آثار هنری، افزود: این آثار در چند مرحله داوری شد به گونه ای که جدای از حوزه های هنری، جنبه های علمی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: جشنواره هنر در مامایی در پنج بخش جزا شامل فیلم کوتاه و بلند، شعر، نمایش نامه نویسی، اجرای صحنه، عکس و پوستر و نقاشی، نماهنگ و موشن گرافی برگزار می شود.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha