به‌روزرسانی تجهیزات شهرداری‌های استان سمنان در دستور کار است

سمنان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: تجهیز و به‌روز رسانی ماشین‌آلات و ناوگان شهرداری‌های این استان به منظور ارتقای کیفیت خدمات در دستور کار است.

همت هادیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات سال گذشته به شهرداری‌های استان سمنان اختصاص یافت.

به‌روزرسانی تجهیزات شهرداری‌های استان سمنان در دستور کار است

وی ادامه داد: یکی از اقدام‌های ارزشمند در دولت سیزدهم مصوبه سفر رییس جمهور در زمینه تامین نردبان بلندمرتبه برای سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: تامین نردبان بلند مرتبه برای شهرداری شاهرود مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان در دست پیگیری است.

هادیان با بیان اینکه طرح جامع ۱۰ ساله برای همه شهرهای استان سمنان تهیه شده است، اظهار کرد: برنامه عملیاتی پنج ساله برای توسعه پنج شهر استان سمنان تصویب شد و برای بقیه شهرها در دست تصویب است.

وی بیان کرد: تبدیل وضعیت ۵۶۹ ایثارگر شاغل در شهرداری‌ها، تبدیل وضعیت کارکنان و برگزاری آزمون استخدامی و جذب ۲۰۰ نفر در بخش‌های اداری، شهرسازی و آتش‌نشانی از دیگر تلاش‌های اخیر در استان سمنان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: تشکیل کمیته طرح طبقه‌بندی کارگران و ارتقای نیروی انسانی در شهرداری‌های این استان نیز در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان ۲۱ شهر دارد و ۸۰ درصد جمعیت این خطه را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha