۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85290617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکصد و سی و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری + فیلم

شهرری - ایرنا - یکصد و سی و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با محوریت برگزاری هفته فرهنگی و ارائه گزارش برنامه‌های ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) حسنی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری به عنوان رئیس این جلسه با اشاره به برگزاری ۱۱۰ برنامه در این هفته به نزدیکی ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: ماکت کوچکی از زندگی حضرت زهرا (س) در ضلع جنوبی حرم در حال ساخت است و با آغاز ایام شهادت حضرت زهرا (س) بازدید از آن برای عموم امکان‌پذیر خواهد بود.

مهدی باب الحوائجی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای حوزه فرهنگ شهرستان با برگزاری جلسات بهتر خواهد شد و موضوع فرهنگی مهمترین مسئله ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد، همان‌طور که برای جشن سیدالکریم (ع) برنامه‌ریزی شد، برای شهادت حضرت زهرا (س) نیز برنامه‌های عمومی باید تدارک دیده شود.

معاون استاندار تهران افزود: شهرری از لحاظ فرهنگی دارای موقعیت ویژه ای است که در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگی و معنوی در استان تهران و حتی کشور بسیار موثر بوده و باعث می شود سیل زوار و عاشقان اهل بیت (ع) به این شهرستان سرازیر شود.

ادامه داد: برنانه های هفته فرهنگی شهرستان مصادف با ولادت حضرت عبدالعظیم بود ما توفیق داشتیم به برکت این ولادت برنامه های خوب و تاثیر گذاری در شهرستان اجرا کنیم، بخشداران با خلاقیت‌های مختلف توانستند برنامه‌های متنوعی را تدارک ببینند که البته باید به سمت‌وسوی برنامه‌ریزی دقیق‌تری برویم.

۱۲۰ روایت مستند از سید الکریم در تاریخ ثبت شده است

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این نشست اظهار داشت: سیدالکریم فردی محدث و منبع مهمی در ثبت روایات محسوب می شود که ۱۲۰ روایت مستند از ایشان در تاریخ ثبت شده است.

حجت الاسلام محسن عرفاتی افزود: شناخت‌نامه حضرت در ۳۰ جلد چاپ شده است و بیش از یکصد هزار عنوان کتاب و ۲ هزار پایان‌نامه با موضوع حضرت سیدالکریم (ع) در دانشگاه علوم حدیث وجود دارد.

وی ادامه داد: افزایش فضاسازی فرهنگی در قبله تهران باید صورت گیرد و از انجام موارد کم‌اهمیت پرهیز کرد و با اقداماتی که در حرم آغاز شده از جمله اعزام خادمین به همراه یک سخنگو به مدارس و دانشگاه‌ها و حتی در زندان‌ها تا در حوزهٔ فرهنگی و محتوایی بتوانیم رونق داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha