اختصاص بالاترین سهم فیبرنوری کشور به روستاهای استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- با توافقی که بین استان کرمانشاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، بالاترین سهم فیبر نوری کشور به روستاهای استان اختصاص یافت به طوری که با اجرایی شدن این توافق، روستاهای کرمانشاه در رتبه اول کشور قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا؛ در جلسه‌ای که روز گذشته (دوشنبه) در دفتر عبدالرضا مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و ایرج روحی مجری طرح توسعه زیر ساخت خدمات الکترونیکی روستایی و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری کشور و استان برگزار شد، وزارت ارتباطات متعهد شد که اعتبار لازم برای اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال سایت های روستاهای استان کرمانشاه برای استفاده اینترنت پر سرعت را اختصاص دهد.

در این جلسه هم چنین مقرر شد که ارتباطات اینترنتی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان کرمانشاه تا بهمن ماه امسال برقرار شود.

با توافقی که بین استان کرمانشاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است، بالاترین سهم فیبر نوری کشور به روستاهای استان اختصاص یافته به طوری که با اجرایی شدن این توافق، روستاهای کرمانشاه در رتبه اول کشور قرار خواهند گرفت.

فیبرنوری، رشته‌ای از تارهای بسیار نازک شیشه ای بوده که قطر هر یک از تارها نظیر قطر یک تار موی انسان است، تارهای فوق در کلاف‌هایی سازماندهی و کابل‌های نوری را بوجود می‌آورند، از فیبرنوری به منظور ارسال سیگنال‌های نوری در مسافت‌های طولانی استفاده می‌شود.

فیبرنوری در مقایسه با سیم‌های مسی دارای مزایای ارزانتر، ظرفیت بالا، تضعیف ناچیز، سیگنال‌های نوری، مصرف برق پایین، سیگنال‌های دیجیتال، غیراشتعال زا، سبک وزن و انعطاف پذیری است.

فیبرنوری نسبت به سایر فناوری ها قادر است داده‌های بیشتری با سرعت بالاتر در فواصل طولانی تر انتقال دهد. در نتیجه پایه و اساس انتقال داده‌های مدرن شده است و به طور فزاینده ای در شبکه های مخابراتی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی و شبکه‌های مراکز داده سازمانی استفاده می‌شود.

توسعه زیرساخت فیبرنوری و رسیدن آن به درب منازل مردم که در دولت سیزدهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته، قرار است گره از مشکلات بسیاری بگشاید که هر روز به زبان گلایه از شهروندان می‌شنویم.

هم اکنون ۲ هزار مشترک بهره بردار فیبرنوری در سطح استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha