جوانی جمعیت از جمله مولفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران‌ است

اراک- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جوانی جمعیت از جمله مهمترین مولفه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ است.

به گزارش ایرنا، «بهنام نظری» روز سه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی، افزود: راهبرد گذشته مبنی بر دارا بودن ۲ فرزند برای خانوارها، مشکلاتی را برای کشور و استان به همراه داشته‌ که باید با فرهنگ سازی و ایجاد ظرفیت‌های لازم زمینه فرزند آوری در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: نا باروری از جمله مشکلات جوانی جمعیت بوده و باید مشکلات این بخش در تمامی حوزه‌ها توسط دستگاه‌های فعال دیده شود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز است با فرهنگ سازی و ارایه تسهیلات مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان زمینه افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت در استان فراهم شود.

نظری اظهار کرد: استان مرکزی از جمله استان‌های صنعتی کشور بوده و نیاز است با فرهنگ سازی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت زمینه تامین نیروی کار برای صنایع در استان تدارک دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آمار زایمان سزارین اکنون در استان بالا بوده و باید راهکار مناسب در این حوزه فراهم شود.

نظری با تاکید بر حمایت بخش دولتی از زوج‌های نابارور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی کمک کننده و تسهیل‌گر در امر باروری و فرزندآوری زوج‌های نابارور بوده و نیاز است دستگاه‌ها و موسسات دولتی فعال نیز همکاری لازم را با این زوج‌ها داشته باشند، تا افرادی که توان مالی لازم را ندارند بتوانند از ظرفیت‌های بخش دولتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: دستگاه‌ها و موسسات درمانی دولتی فعال در حوزه درمان ناباروری، باید به گونه‌ای عمل کنند که زوج‌های نابارور به جز دغدغه درمان، با مشکل دیگری مواجه نباشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از مردم فلسطین و حماس را از جمله راهبردهای جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره دادخواه مظلومان جهان بوده و از مردم مظلوم فلسطین نیز حمایت می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: این استان سال گذشته در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت رتبه نخست را به خود اختصاص داد و امید است این مهم در سال جاری ادامه یافته و شاهد تحول در این حوزه باشیم.

پروین مفتح‌زاده افزود: ۱۹ بند از قانون جوانی جمعیت به حمایت از مادران به ویژه مادران باردار اختصاص یافته‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۳۶ وظیفه در قانون حمایت از جوانی جمعیت وجود دارد که ۱۰۷ وظیفه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۱۲۹ وظیفه مربوط به سایر دستگاه‌ها است‌.

دکتر علیرضا امانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با کمک سایر دستگاه‌ها اجرای دقیق و کامل این وظایف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: سزارین مادران استان مرکزی در شهرهای قم و کاشان از جمله مشکلات این استان بوده و اکنون مادران استان به این شهرها مهاجرت کرده و در حالی که نیاز به سزارین ندارند این عمل انجام می‌شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha