۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85290841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برپایی نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی/ از کوچک‌ترین نویسنده قمی تقدیر شد

قم - ایرنا - نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی در قم همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی روز سه‌شنبه با حضور مسئولان آموزشی این استان برپا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم درحاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ ۱۲ غرفه با ۳۰۰ عنوان کتاب از ۱۸ ناشر با موضوع‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان درنمایشگاه فوق به نمایش درآمده‌است.

حجت الاسلام محمد امینیان اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه فرهنگسازی مطالعه در بین دانش‌آموزان، تجهیز و به روزآوری کتابخانه‌های مدارس و زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه مدرسه‌ای در مدارس استان است.

وی برگزاری جنگ شادی کتاب ،‌مسابقه کتابخوانی و جوایز ارزنده به خوانندگان کتاب را از برنامه های جانبی نمایشگاه ذکر کرد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه از کتاب‌های نوشته شده توسط نویسندگان دانش آموز نیز رونمایی می‌شود.

افتتاح این نمایشگاه توسط "روشا مومنی" دانش آموز مقطع ابتدایی به عنوان کوچک‌ترین نویسنده قمی انجام شد.

برپایی نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی/ از کوچک‌ترین نویسنده قمی تقدیر شد

امینیان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبانماه گفت: زنگ کتاب و کتابخوانی فردا چهارشنبه در مدارس استان قم به صدا درآمده و کارشناسان امر در خصوص اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی مطالبی را ارائه کرده و در برخی مدارس نیز نمایشگاه‌های کتاب برپا خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی،‌ نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع کتاب و هدیه کتاب به دانش آموزان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی ذکر کرد.

وی اظهار داشت:‌ از ویژگی‌های این نمایشگاه در نظر گرفتن یک روز جهت بازدید خانواده‌ها به همراه دانش آموزان است.

امینیان گفت:‌ همه دانش آموزان، معلمان و اولیا می‌توانند با تخفیف تا ۵۰درصد کتاب خریداری نمایند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۳۰ آبانماه در کانون فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) واقع در خیابان فاطمی از ساعت ۸ تا ۱۶ آماده بازدید علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

وی همچنین به موضوع کتابخانه‌های مدارس نیز اشاره کرد و گفت:‌ درحال حاضر ۵۰۰ کتابخانه در مدارس این استان فعال هستند که تلاش داریم بیش از پیش به کیفی سازی آن کمک کنیم.

برپایی نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی/ از کوچک‌ترین نویسنده قمی تقدیر شد
روشا مومنی کوچکترین نویسنده قمی

تقدیر از کوچک‌ترین نویسنده قمی

مدیرکل آموزش و پرورش قم همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از کوچک‌ترین نویسنده این استان تقدیر کرد.

روشا مومنی دانش آموز۱۰ ساله پایه چهارم دبستان هدایت و کوچکترین نویسنده استان قم و دومین نویسنده کوچک واولین تصویرگر کودک کشور می‌باشد.

علیرضا رحیمی در دیدار با این دانش آموزان نویسنده اظهار داشت: دوران دانش آموزی فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان در کنار فعالیت‌های علمی در شناخت و بروز توانایی های ذوقی خود نیز تلاش کنند.

وی گفت:‌مدیران مدارس باید با تشویق معلمان در «شورای معلمان» و «گروه‌های علمی معلمان مدرسه» به استفاده از روش‌های آموزشی خلاق و گروهی، زمینه‌ ترغیب دانش‌آموزان را به بهره‌مندی از منابع غیردرسی کتابخانه‌ فراهم سازند.

روشا مومنی دانش آموز پایه چهارم دبستان هدایت استان قم نیز گفت:پس از گذراندن پایه اول ابتدایی، علاوه بر کتاب‌هایی که توسط والدینم برایم خوانده می‌شد، خود نیز به خواندن کتاب‌ها و رمان‌های کودکانه و کتاب هایی از ادبیات کهن مانند شاهنامه روی آوردم.

وی افزود: با توجه به مطالعه کتاب‌های بسیار و فنی شدن واژگان وادبیاتم از هشت سالگی شروع به نوشتن داستان‌های کودکانه به همراه تصویرگری نمودم.

براساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش قم کتاب «قصه های روشا» به نویسندگی و تصویرگری این دانش آموز خلاق به چاپ رسیده و تاکنون یک‌هزار نسخه از آن به چاپ رسیده که ۱۰۰ جلد از آن به کتابخانه های مدارس استان اهداء شده‌است.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha