۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85290879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم گرامیداشت روستای دوستدار کتاب کشور در قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - همزمان با هفته کتاب مراسم گرامیداشت روستای دوستدار کتاب کشور در روستای "کلج" استان قزوین با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد در این مراسم ضمن تبریک انتخاب روستای کلج به عنوان روستای کتابخوان کشور، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ روستای کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده است.

اسماعیل جانعلی پور با اشاره به انتخاب روستای کلج در حوزه کتاب و کتابخوانی، تاکید کرد: شاخص های متعددی برای انتخاب این روستاها مورد توجه بوده که یکی از آنها وجود جوانان علاقه مند به حوزه کتاب و کتابخوانی در این روستا بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خودجوش روستاییان برای فعالیت فرهنگی چشم‌گیر است، اظهار کرد: امروز وظیفه ما این بود که در جمع مردم این روستا حضور پیدا کنیم و شخصا دعوت کنیم از این دوستان تا در طول یک سال آینده در برنامه هایی که به مناسبت انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب تدارک دیده شده است، مشارکت فعال داشته باشند.

وی تصریح کرد: به مناسبت فعالیت های صورت گرفته در بخش کتابخوانی، ۵۰۰ میلیون ریال برای افزایش تعداد نسخ کتاب در کتابخانه این روستا، ۵۰۰ میلیون ریال بابت هزینه کرد در فعالیت های فرهنگی مرتبط با کتاب و در نهایت نیز ۱۵۰ میلیون ریال برای اعتبار عمرانی کتابخانه روستای کلج تخصیص داده خواهد شد.

کتابداران، مددکاران فرهنگی به شمار می روند

مسوول کتابخانه روستای کلج استان قزوین که به عنوان کتابدار نمونه کشوری انتخاب شده نیز در این مراسم اظهار کرد: کتابداران شاغل در روستاها در واقع مددکارانی فرهنگی به‌ شمار می‌روند که می‌توانند کارکردهای کتابخانه را در بستر روستاها ارتقا بیخشند.

پریسا کهنسال که طی ۲ سال متوالی عنوان کتابدار برتر کشوری را کسب کرده ضمن معرفی کتابخانه آیت‌الله سیدحسین موسوی روستای کلج، تصریح کرد: این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۷۷ آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه آیت الله موسوی دارای بخش‌های کودک و نوجوان، اینترنت، سالن مطالعه، مخزن اصلی و بخش مرجع با بیش از ۱۶ هزار جلد کتاب و ۳۲۵ عضو است، افزود: بافت جمعیتی روستا از مردمانی اهل علم، مطالعه و فرهنگ تشکیل شده و در طول سال های گذشته نیز همراهی و مشارکت خوبی را در راستای برنامه های ترویجی این کتابخانه از سوی آنها شاهد بوده ایم.

کلج روستایی از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین، در شمال غربی استان قزوین و در نزدیکی استان‌های زنجان و گیلان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha