مشکل چندین ساله سند منازل مسکونی ۵۳۹ خانوار رودبارجنوب حل شد

کرمان - ایرنا - دادگستری کرمان اعلام کرد: ۱۳ روز پس از سفر رییس قوه قضاییه به استان کرمان مشکل چندین ساله اسناد مالکیت جمع زیادی از شهروندان رودبار جنوب برطرف و در گام نخست زمینه صدور ۵۳۹ سند فراهم شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، رییس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: پس از سفر رییس قوه قضاییه به استان کرمان و در پی بازدید رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به عنوان نماینده رییس دستگاه قضا به این شهرستان، جلسات و پیگیری های مختلف با ادارات مختلف انجام و امکان صدور سند مالکیت برای ۵۳۹ قطعه زمین مسکونی و تجاری در محدوده شهرستان رودبارجنوب فراهم شد.

محمدفرجام طاهری با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر احیای حقوق عامه، اظهار داشت: امکان صدور سند مالکیت برای ۵۳۹ قطعه زمین مسکونی و تجاری که قبل از سال ۱۳۹۱ از سوی شهرداری یا بخشداری به آنان واگذار شده بود فراهم آمد.

مشکل چندین ساله سند منازل مسکونی ۵۳۹ خانوار رودبارجنوب حل شد

وی افزود: صدور سند مالکیت برای منازل مسکونی و تجاری جزو حقوق عامه مردم است که دادستانی شهرستان آن را پیگیری کرد و به نتیجه رساند.

این مسئول قضایی اظهارداشت: افرادی که تا سال ۱۳۹۱ از شهرداری یا بخشداری یا سایر ادارات، زمین مسکونی دریافت کرده اند به منظور اخذ سند مالکیت ملک خود به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

رییس دادگستری شهرستان رودبارجنوب بر لزوم رفع موانع صدور اسناد اراضی تاکید کرد و گفت: بخش عمده منازل مسکونی و تجاری شهرستان رودبارجنوب باوجود تصرفات قدیمی و مالکانه مردم فاقد سند رسمی مالکیت هستند که باید با رفع موانع موجود امکان صدور سند برای آنان تسهیل شود.

شهرستان رودبارجنوب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha