انتشار «یادها» با آثاری از آهنگسازان قدیمی موسیقی ایرانی

تهران- ایرنا- آلبوم «یادها» نخستین اثر رسمی و مشترک سه هنرمند جوان با بازنوازی و اجرای آثاری از آهنگسازان قدیمی‌ موسیقی ایرانی منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، آلبوم «یادها» نخستین اثر رسمی و مشترک یادها تریو؛ همنوازی احسان کلهر (ویولن)، سهیل حُسنوی (سنتور) و امیر خیری (تمبک) است، این گروه از سال۱۳۹۷ تاکنون فعالیت‌های موسیقایی مشترک خود را در قالب بداهه‌نوازی، کنسرت و انتشار چند تک‌آهنگ و موزیک‌ویدئو ارائه کرده‌اند.

رویکرد این گروه، بازنوازی و اجرای آثاری از آهنگسازان قدیمی‌ موسیقی ایرانی و شیوه‌ای از نوازندگی است که در برنامه‌های رادیویی دهه‌ چهل و پنجاه از جمله تک‌نوازان، گل‌ها و... رواج داشته که عمدتاً بر پایه‌ بداهه‌نوازی استوار است.

در این مجموعه، آثار ماندگار و خاطره‌انگیزی از اساتید؛ ابوالحسن صبا، موسی معروفی، علی تجویدی، همایون خرم، پرویز یاحقی، اسدالله ملک، فضل الله توکل، عباس خوشدل، اسماعیل مهرتاش و حسن یوسف زمانی در چهار مایه‌ مختلف (بیات اصفهان، بیات ترک، سه‌گاه/شوشتری و دشتی) اجرا شده که هر دستگاه یا آواز، از چهار قسمت (پیش‌درآمد، بداهه آوازی، تصنیف و رنگ) تشکیل شده‌ است.

انتشار «یادها» با آثاری از آهنگسازان قدیمی موسیقی ایرانی

ضبط این آلبوم در سال ۱۳۹۹ در استودیو پاییز با صدابرداری حسن خدایی‌نیا انجام شده و میکس و مسترینگ آن توسط احمد میرمعصومی در استودیو نغمه سازان دل‌نشین انجام شده است.

پارمیس حکیمی طراح لوگو، سارا نیک‌فروز طراح گرافیک و تولید و تکثیر: موسسه فرهنگی هنری شهنای از دیگر عوامل این اثر هستند.

آلبوم «یادها» ۲۶ آبان ماه در آموزشگاه موسیقی هترا رونمایی خواهد شد و تعداد محدودی نسخه‌ فیزیکی با امضای خالقان اثر برای علاقه‌مندان موجود است.

همچنین نسخه‌ دیجیتال آلبوم در پلتفرم‌های معتبر موسیقی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha