کلاس های بی معلم در کهگیلویه و بویراحمد با حق التدریسی ها جبران شد

یاسوج-ایرنا- معاون متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل کلاس های بی معلم در آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت شاغلان و بازنشستگان به صورت حق التدریسی رفع شد.

به گزارش ایرنا، محمد جمالی‌آرند روز سه شنبه در چهارمین جلسه شورای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پنج هزار و ۲۰۰ ساعت کلاس درس در سراسر استان به صورت حق التدریس به شاغلان و بازنشستگان واگذار شده است.

وی تاکید کرد: در سطح استان در هیچ مقطعی کلاس بدون معلم نداریم چرا که این کمبود معلم در سال تحصیلی جدید با ساماندهی بهنگام نیروی انسانی جبران شد.

مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه بیشتر است

وی یادآور شد: سال تحصیلی جدید با حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار معلم در بیش از سه هزار آموزشگاه و هشت هزار و ۷۰۰ کلاس درس آغاز شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد کیفیت بخشی کلاس های درس مدارس دولتی را یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش استان دانست و تقاضای برنامه ریزی برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت های مختلف در استان برای کمبود این فضاهای آموزشی را خواستار شد.

جمالی آرند با اشاره به توازن رشته ای در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استان در هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته‌ های ریاضی و مهارتی بیش از یک درصد رشد داشته است.

وی گفت :در سال گذشته با برنامه ریزی موثر آموزش و پرورش استان، ۵۰۰ دانش آموز به رشته ریاضی هدایت تحصیلی شدند و رشد ۹ درصدی در رشته های فنی و حرفه ای محقق شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش ترغیب و تشویق دانش آموزان به غیر از رشته های تجربی است که در سال جاری تعداد دانش آموزان رشته تجربی استان از ۴۴ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافت.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در سه هزار و ۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha