صادرات مرکبات مازندران به روسیه افزایش می‌یابد

ساری-ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به موفقیت آمیز بودن برنامه صادرات مرکبات از طریق مسیر دریایی، گفت:‌ با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تقویت و ارتقای خطوط دریایی در آینده نزدیک حجم بیشتری از مرکبات استان به روسیه صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس حسینی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی صادرات دریایی محصولات کشاورزی مازندران که در ساری برگزارشد، ‌افزود: نخستین محموله کانتینری مرکبات از طریق کشتیرانی دریای خزر از بندر امیرآباد به بندر ماخاچکالا روسیه صادر شد که این کار عملکرد موفقیت آمیز در این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به این امر پیگیری های برای پایداری خط دریایی صادرات مرکبات در مازندران در حال انجام است که منتج به ارسال حجم بیشتری از مرکبات استان از طریق دریا به کشور روسیه خواهد شد.

نخستین محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه سوم آبان ماه با کشتیرانی دریای خزر از طریق بندرامیرآباد در شرق استان صادر شد.

صادرات مرکبات مازندران به روسیه افزایش می‌یابد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در راستای پیگیری استاندار مازندران مبنی بر صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی استان از طریق دریای خزر، ‌خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه ارتقای اقتصاد دریا محور و همچنین دستورات رییس جمهور مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خزر، خط دریایی صادرات مرکبات مازندران راه اندازی شده است.

وی گفت: حل مسائل و معایب در مسیر حمل محموله ارسالی بر آنالیز دقیق کل زنجیره صادرات دریا پایه، از بارگیری تا ترخیص و قرار گرفتن در فروشگاه‌های روسیه مورد تاکید است

حسینی خاطرنشان کرد: راهکارهای تسهیل گری و ارتقا فرایند حمل مرکبات از طریق دریا در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از ارتقای هماهنگی بین ارکان حمل دریایی با بخش خصوصی در تمامی مراحل و فرایند از استخراج و استانداردسازی جهت ادامه کار خبرداد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: توسعه فرایند حمل مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی از طریق دریا از برنامه های مهم حوزه اقتصادی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha