استاندار فارس: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در لامرد و مُهر فراهم است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: تمام زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های لامرد و مُهر فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه سه شنبه در جریان سفر به لامرد و مُهر در حاشیه جلسه شورای اداری این دو شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: از جمله در منطقه ویژه اقتصادی لامرد که به عنوان عسلویه دوم در کشور شناخته می‌شود زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به ویژه در بحث صنایع پایین دستی مهیا است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه عبور خط انتقال آب خلیج فارس از شهرستان لامرد، شرایط برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع آب بر مانند پتروشیمی و فولاد نیز در این شهرستان وجود دارد.

۲۲ مصوبه رهاورد سفر به لامرد و مُهر
استاندار فارس گفت: سفر امروز ۲۲ مصوبه برای لامرد و مُهر به دنبال داشت که اجرایی شدن و تحقق آنها کمک بسیاری به توسعه و پیشرفت این ۲ شهرستان خواهد کرد.

ایمانیه افزود: در سفر نخست به لامرد و مُهر (بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز ۳۳ مصوبه برای این دو شهرستان داشتیم که تاکنون افزون بر ۷۰ درصد آنها اجرایی شده است.

او ادامه داد: ظرف ۲ سال گذشته تلاش شده که مشکلات روستاهای این دو شهرستان به ویژه در زمینه تامین آب آشامیدنی، برق، گاز و اجرای آسفالت معابر تا حد زیادی مرتفع شود و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد که باقیمانده مشکلات را نیز حل و فصل کنیم.

وی، با اشاره به بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لامرد هم گفت: به رغم اینکه این پروژه هم اینک از وضعت خوبی برخوردار است اما ضرورت دارد که روند اجرای آن شتاب بیشتری گیرد تا یکی از امیدهای مردم به دولت سیزدهم یعنی تامین مسکن آنها محقق شود.

استاندار فارس، همچنین در خصوص وضعیت پروژه های ورزشی شهرستان های لامرد و مُهر نیز گفت: پروژه‌های متعدد ورزشی این دو شهرستان در بحث ساخت، تکمیل و تجهیز با مشکلاتی مواجه هستند که می کوشیم این مشکلات و موانع رفع شوند.

۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه های دو شهرستان است / حجم ۵۵ درصدی گمرکات استان در لامرد 

دکتر موسوی نماینده مردم شهرستان های مهر و لامرد در مجلس نیز در جلسه شورای اداری شهرستان های لامرد و مهر گفت: تشکر از ویژه دارم از جناب دکتر ایمانیه استاندار فارس که همیشه مسافرت های  در سطح استان با خیر و برکت بوده است. از دستگاه های استان و شخص استاندار بابت همکاری های بیدریغ تقدیر نمایم که تا آنجا که قانون اجازه داده است با اینجانب همکاری لازم را داشته اند. 

وی در ادامه و خطاب به استاندار فارس گفت: تمام استان به پیشرفت و صنعت در لامرد و مهر توجه خاص دارند. این روند پیشرفت باز هم ادامه خواهد داشت، لذا تا با عنایت و همکاری جنابعالی و توجه بیشتر به این مقوله تسریع در پروژه ها را شاهد باشیم.

موسوی ادامه داد: اعتبار پروژه‌های لامرد و مهر ۷۰ هزار میلیارد تومان است. صنایعی که دیگر مختص لامرد و مهر نیست بلکه برای استان و کشور است. 

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس افزود: جناب ایمانیه از پر کارترین استاندارهای کشور به گواه آمار و ارقام است.  مجموعه مدیران استان پا به پای  استانداری عقب افتادگی های استان را مرتفع کنند.

وی گفت: ۵۵ درصد مبادلات گمرکات استان در لامرد صورت می پذیرد. با این حجم کاری از استاندار می خواهم مساعد نمایند تا گمرک عمومی لامرد که نیاز ضروری مردمان این خطه هم میباشد  تا پایان سال به بهره وری برسد. 

موسوی ادامه داد: طی بررسی های انجام گرفته پیرامون بیمارستان دوم شهر مهر به این نتیجه رسیده اند که ساختمان الحاقی پاسخگو نیازها است. نامه نگاری ها صورت پذیرفته و نقشه ها آماده است که امیدوارم با عنایت شما در روند اجرایی آن سرعت بیشتری اتفاق افتد.

لامرد و مُهر از شهرستان‌های جنوبی فارس به ترتیب در فاصله ۳۶۵ کیلومتری و ۳۲۰ کیلومتری شیراز واقع شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha