۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85291099
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز باید متوقف شود

همدان - ایرنا- معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مسائل آموزشی افراد زیر ۲۰ سال باید تحت نظارت آموزش و پرورش باشد گفت: فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز و مؤسسات غیرقانونی نیز باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمود زاده روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برخی مدارس غیر قانونی به جاهای بزرگی وصل هستند، تصریح کرد: آنها باید پلمب شوند همانگونه که ۸۸۶ موسسه غیر مجاز را متوقف کرده ایم.

معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش را طبقاتی نمی کنیم اما به دنبال توسعه کیفی مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه اگر به آموزش دانش آموزان توجه نشود در سال های بعد با افراد بیکار در جامعه مواجه می شویم تاکید کرد: آموزش وپرورش نقش بنیادی در سرنوشت جامعه دارد و بهترین زمان عمر افراد در مدارس می گذرد و باورها و شخصیت سازی در همین مدارس شکل می گیرد.

محمود زاده اظهار کرد: شعار مدرسه قوی، ایران قوی یعنی اینکه طراحی آینده کشور در مدارس است که باید قوی باشند و دانش آموزان برتر و توانا تربیت و تحویل جامعه بدهند.

معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خانواده رسانه و جامعه در تربیت نوجوانان و دانش آموزان کمک کنند تا اهداف عالی تحقق یابد.

وی افزود: دانش آموزان در مدارس غیر از مسائل آموزشی باید متخلق به اخلاق اسلامی و موحد تربیت شوند و آموزش و پرورش محل تربیت شخصیت های بزرگی چون سردار سلیمانی است.

وی یادآور شد: نگاه به هزینه‌های آموزش و پرورش نباید مصرفی بلکه باید نگاه سرمایه گذاری باشد.

معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امکان برگزاری نماز جماعت در ۲۰ هزار مدرسه از ۱۰۰ هزار فراهم است.

وی تهیه خوراک مجازی و هدفمند را برای نسل نوجوان ضروری دانست و از مردم و گروه‌های جهادی خواست در برنامه های مدارس حضور داشته باشند.

محمود زاده با بیان اینکه مشارکت چند وجهی مردم در آموزش و پرورش مهم است، تصریح کرد: در تلاش هستیم ورود به آموزش از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد تا کیفیت بخشی لازم انجام شود.

وی گفت: ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز دارند که با هدف کمک به کیفیت مدارس دولتی و کاهش تراکم آموزشی آنها فعالیت می کنند.

معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر کادر آموزشی در سطوح مختلف تحصیلات عالی در مدارس غیر دولتی فعالیت دارند، بر نظارت جدی بر اینگونه مدارس تاکید کرد.

وی یادآور شد: درصدد هستیم به هنرستانهای غیر دولتی و فنی و حرفه ای تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ بدهیم.

محمود زاده گفت: باید تغییرات کمی و کیفی در آموزش و پرورش به وجود آید و شرح فنی زمان بندی شده آن به دستگاه ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه باید به مدارس غیردولتی و خیریه زمین رایگان داد، تصریح کرد: در تلاش هستیم از ظرفیت دستگاه ها و کارخانه های استانها استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: همه تکلیف داریم آموزش و پرورش را کمک کنیم و اینکه دولت چه آموزش و پرورشی را تحویل گرفت و الان چه هست.

حسن رضانیا ادامه داد: استانداری با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش است و اگر مدارس و کیفیت آموزشی روبه رشد باشد کمک زیادی به جامعه و دستگاه‌ها می کند.

وی یادآور شد: کارگروهی تخصصی برای بررسی مسائل آموزش و پرورش راه اندازی می شود و در تلاش هستیم که مدارس هیات امنایی بیشتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: ۱۳ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

رسول شیدایی افزود: بودجه آموزش و پرورش استان همدان از سه درصد به ۱۰ درصد رسیده‌ است.

وی درباره توزیع شیر در مدارس ابتدایی نیز گفت: ۵۱۰ میلیارد ریال قرارداد تحویل شیر برای ۱۶۶ هزار دانش آموز این مقطع بسته شده است که از هفته دیگر اجرایی می شود.

استان همدان حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha