۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85291189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: پیکر ۱۷۹ شهید در گور جمعی بیمارستان الشفا دفن شد

تهران-ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از دفن پیکر ۱۷۹ شهید در محوطه بیمارستان الشفا در پی محاصره این بیمارستان توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس در این باره اعلام کرد: اجساد ۱۷۹ شهید در یک گور دسته جمعی در حیاط محوطه بیمارستان الشفا در شهر غزه دفن شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ خانواده در مجاورت این بیمارستان به دلیل محاصره و بمباران بیمارستان توسط دشمن نازی با انواع گلوله و بمب در پنج روز متوالی قادر به خروج و یا ترک این منطقه نیستند.

الرشق تاکید کرد: این لکه ننگی بر پیشانی همه کسانی است که برای توقف کشتار قرن علیه غیرنظامیان، مردم بی گناه و بیمارستان‌ها در نوار غزه اقدامی نکردند.

وی ادامه داد: ما به اشغالگران، حامیان و شرکای آن می‌گوییم که این تجاوز و این جنایات برای همیشه در طول تاریخ گواه و شاهدی بر کشتار، محاصره، گرسنگی دادن و ارعاب فلسطینیان با انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خواهد بود.

الرشق اضافه کرد: این جنایات ظالمانه و تجاوزگرانه در خاطره فلسطینی‌ها حک شده، از نسلی به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود و روحیه تداوم دفاع از خود و مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، برق بیمارستان الشفا از ۲ روز پیش قطع شده و سوخت ژنراتورهای آن پایان یافته است و این بیمارستان در محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و دچار کمبود شدید آب، دارو و غذا است.

دیروز مسئولان بیمارستان اعلام کردند که به علت محاصره و فقدان امکان انتقال برای خاکسپاری و قطع جریان برق، پیکر ۲۱۰ شهید در مقابل و داخل ساختمان بیمارستان در حال فاسد شدن است.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین درحالی وارد سی و نهمین روز شده است که رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی، به بیمارستان ها هم حمله می‌کند و مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تامین برق بیمارستان ها شده که این امر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان ها و قطع برق منجر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha