افزایش پذیرش ۲۵درصدی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مستلزم تقویت زیرساخت هاست

لارستان – ایرنا – رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس گفت: اگر نمایندگان مجلس تصویب کردند که دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ درصد افزایش دانشجو داشته باشد، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مصوبه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش زارع شیبانی روز سه شنبه در آیین افتتاح پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان فارس واحد لارستان با تبریک به دانشجو معلمان نو ورود دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: در عصر خانواده زدایی و مدرسه زدایی که تلاش دشمن خانه‌های بی مادر و مدارس بی معلم است جایگاه معلمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره سند تحول آموزش و پرورش افزود: اشتباهی که گاه در این زمینه رخ داده این است که تنها آموزش و پرورش مخاطب قرار می‌گیرد در حالی که باید وظایف تعیین شده برای وزارت علوم، سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی و سایر دستگاه های مرتبط در این سند نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس تصویب کردند که دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ درصد افزایش دانشجو داشته باشد، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مصوبه فراهم شود. زارع شیبانی گفت: اگر مشکلات اولیه دانشگاه فرهنگیان فارس حل شود، برنامه‌های زیادی برای موضوعات مد نظر سند تحول داریم؛ چنانکه طرح "جهاد تربیتی" از سوی ما ارائه و در بین دانشگاه های مختلف اول و الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها شد.

وی اضافه کرد: طرح "طبیب دوار" نیز از دیگر برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان فارس بود و البته اینگونه طرحها باید افزایش یابد. افتتاح دانشگاه فرهنگیان مهمترین اتفاق راهبردی لارستان است امام جمعه لارستان در ادامه این آیین افتتاحیه گفت: افتتاح دانشگاه فرهنگیان لارستان در نگاه راهبردی، مهمترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک شهرستان بیفتد.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم افزود: هرچند راه اندازی کارخانه و طرح های صنعتی و عمرانی مهم هستند و سطحی از اولویت را دارند؛ اما افتتاح واحد لارستان دانشگاه فرهنگیان مهمترین اتفاق برای لارستان و دیگر شهرستانهای جنوبی فارس است. وی به دانشجویان و اساتید این دانشگاه توصیه کرد: انسان باید یک مبنای فکری مناسب یا جهان‌بینی و ایدئولوژی درست داشته باشد.

یکی از راه های ایجاد این جهان‌بینی خواندن کتاب‌های شهید مطهری است.

موسوی خرم پیشنهاد کرد: حلقه های مطالعاتی آثار شهید مطهری از برنامه های ثابت دانشگاه قرار گیرد. داریوش دهقان، فرماندار لارستان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای راه اندازی این دانشگاه از خیرینی که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی این واحد اختصاص دادند قدردانی کرد.

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود حاضر در جلسه گفت: شما در جایگاهی تاثیرگذار در این نظام قرار گرفتید و مدیریت هدایت و آموزش جامعه، در این نظام و انقلاب به دست شما افتاده است. اگر ندانید اهداف این انقلاب چه بوده در خسران خواهید بود.

فرماندار لارستان همچنین خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: اساتیدی باید در این دانشگاه تدریس کنند که اعتقاد قلبی، لسانی و عملی به انقلاب و نظام داشته باشند. چرا که قرار است آموزش دهندگان و هدایتگران جامعه به دست آنها تربیت شوند.

وقتی افتتاح دانشگاه به هنگامه بندگی می‌رسد

دکتر زارع شیبانی پس از سخنرانی کوتاه خود که همراه با وقت اذان شده بود، خود اذان گفت و اذان و حاضران را به اقامه نماز دعوت کرد.

به گفته کاظم رحیمی نژاد، مدیر واحد لارستان دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی فارس، امسال کد رشته آموزش ابتدایی این واحد در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری با ظرفیت ۷۰ نفر وارد شد و اکنون ۵۲ نفر دانشجو معلم از استان های بوشهر، یزد و شهرستان های سراسر استان فارس در این واحد در حال تحصیل هستند.

رحیمی نژاد همچنین از تحصیل افراد ذیل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در این واحد خبر داد و افزود: بر این اساس افرادی که می‌خواهند برای استخدام دبیری و آموزگاری وارد آموزش و پرورش شوند، باید ۲ ترم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند و در حال حاضر ۱۵۰ نفر از شهرهای جهرم، فسا، داراب، قیر و کارزین، لارستان، جویم، اوز، گراش و خنج در این بخش در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این واحد با ۱۰ نفر کارمند و ۱۵ نفر از اساتید بومی آغاز به کار کرد و امیدواریم با همکاری های مسئولین شاهد توسعه رشته‌ها، کارکنان و اساتید نیز باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha