ایران پانزدهمین کشور جهان در انتشار مدارک علمی است

ارومیه- ایرنا- رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  (ایرانداک) گفت: جمهوری اسلامی ایران رتبه پانزدهم جهانی را در انتشار مدارک علمی به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، محمد حسن زاده روز سه شنبه در کارگاه آموزشی رویت پذیری دانشگاه ها و هیات های علمی دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: به لحاظ شتاب رشد دستیابی به فناوری در حوزه های مختلف نظامی، غیر نظامی و صنعتی و هم چنین انتشار مقالات علمی ایران جایگاه ویژه در عرصه های علمی جهانی داریم.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی علمی نشریه تایمز حضور دارند که این رقم حدود ۲ برابر بیشتر از سال های گذشته است.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته، ارتباط کم دانشگاه‌ها با دولت، صنعت و ‌جامعه یکی از مهمترین مشکلات فعلی مراکز علمی آموزش عالی کشور است که با اجرای برنامه های متنوعی تلاش داریم این ارتباط را تقویت کنیم .

حسن زاده اظهار کرد: رویت پذیری کم دانشگاه ها و اساتید در سطح بین الملل را از دیگر مشکلات دانشگاههای کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این کارگاه در همین راستا طراحی و اجرا شده است، گفت: با اجرای کارگاهای آموزشی مصمم هستیم پژوهشگران را در عرصه رویت پذیری توانمندتر کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بسیار خوب دانشگاه صنعتی ارومیه در حوزه تولید علم افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاههای جوانی است که برای نخستین بار موفق به حضور در این رتبه بندی معتبر علمی جهانی شده است.

به گزارش ایرنا، فعالیت‌ها و دستاوردهای مراکز علمی باید از سوی ذینفعان گوناگون ازجمله پژوهشگران، کارفرمایان، سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و عامه مردم دیده شوند؛ در دنیای علم امروز، ایده هایی موفق هستند که آسان‌تر یافته شوند و این امر با عنوان «رؤیت‌پذیری» در ادبیات امروز مطرح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha