۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85291268
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: کارگاه آجرپزی آبدانان بعد از هفت سال تعطیلی احیا شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از راه اندازی و احیای کارخانه آجرسازی روستای ماهوته از توابع آبدانان پس از هفت سال خبر داد و گفت: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید ۲۳ میلیون آجر را دارد و  راه‌اندازی و احیای مجدد  این واحد موجب اشتغالزایی برای ۳۵ نفر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید آجر روستای ماهوته شهرستان آبدانان اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی مجدد این واحد تعطیل شده مصوب شد که توسط صندوق کارآفرینی شهرستان آبدانان پرداخت می شود.

وی افزود: این کارخانه از جمله واحدهای تعطیل شده بود که ۵۰ میلیارد ریال وام در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای راه اندازی مجدد آن مصوب شد که ۲۳ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و مابقی تسهیلات آن نیز پرداخت می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: طبق هدف‌گذاری استان در سال جاری، ۳۹ واحد احیا و یا افزایش ظرفیت خواهند داشت که از این میزان، طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۵ واحد ظرفیت خود را افزایش دادند و هشت واحد راکد از جمله این کارگاه تولید آجر نیز به چرخه تولید بازگشت.

استاندار ایلام: کارگاه آجرپزی آبدانان بعد از هفت سال تعطیلی احیا شد

وی همچنین با بازدید از پروژه ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب شرب بخش سرابباغ آبدانان گفت: این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار ایلام در بازدید از این طرح یادآور شد: ۲۲ کیلومتر اصلاح شبکه داخلی شهر سرابباغ در قالب این طرح انجام شده است و خط انتقال این پروژه چهار هزار و ۶۲۰ متر با لوله فولادی است.

وی افزود: این پروژه در قالب قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی ( ع ) به صورت مشارکتی با آب و فاضلاب استان انجام شده است.

بهرام نیا در بازدید از سالن ورزشی روستای هفت‌چشمه بخش مرکزی شهرستان آبدانان هم توضیح داد: همه نواقص این سالن ورزشی برطرف شده است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: تاکنون برای این پروژه ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است و برای بهره برداری کامل ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha