۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85291297
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الحوثی: غزه با نسل کشی مواجه است/ تبانی برخی کشورهای عربی با آمریکا

تهران-ایرنا- رهبر انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که ملت فلسطین در نوار غزه با یک نسل کشی دست و پنجه نرم می‌کنند و این نسل کشی در حالی رخ می‌دهد که این باریکه با محاصره‌ای از سوی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مواجه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنانی درباره تحولات نوار غزه اظهار داشت: در برابر فاجعه بزرگ بیش از ۷۰ ساله ملت فلسطین، موضع بیش از یک میلیارد مسلمان را محدود و ضعیف می‌بینیم. غزه با نسل کشی و کشتار خونسرد مردم مواجه است و مردم حتی در مساجد، مدارس و بیمارستان‌های که به آنها پناه برده‌اند کشته می‌شوند.

وی گفت: آنچه در نوار غزه درحال رخ دادن است، گستردگی ظلم و ستم علیه ملت فلسطین و شکست بسیار تأسف بار عربی و اسلامی را نشان می‌دهد.

الحوثی افزود: بسیاری از مردم امت ما به مرگ وجدان دچار شده و وجدانشان خفته است و نیاز است که آنها را بیدار و احیا کنیم؛ صحنه‌های غزه کافی است که وجدان خفته همه را بیدار کند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: نوار غزه در محاصره مشترک اسرائیل و اعراب قرار دارد، کشورهای همسایه به طور جدی برای تامین مواد غذایی، دارو و نیازهای بشردوستانه تلاش نمی‌کنند. موضع برخی از کشورهای عربی در حد مواضع کشورهای غیر عربی و اسلامی مانند کلمبیا و برخی کشورهای آمریکای جنوبی که دشمن را تحریم کردند هم نبوده است.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی به منفعل بودن بسنده نمی‌کنند بلکه زیر میز با آمریکایی‌ها تبانی می‌کنند تا اسرائیلی‌ها در غزه هر کاری می‌خواهند انجام دهند. کشورهای عربی می‌خواهند غزه از کنترل مجاهدین خارج شود و به طور مستقیم یا از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین، که کنترلی در کرانه باختری ندارد، تحت کنترل صهیونیست‌ها باشد.

رهبر انصارالله ادامه داد: اسرائیلی ها در حرکت خود در دریای سرخ از باب المندب به قاچاق و استتار متکی هستند و جرأت نداشتند پرچم اسرائیل را بر روی کشتی های خود نصب کنند. کشتی‌های دشمن متکی به قاچاق هستند و دستگاه‌های شناسایی را در دریای سرخ خاموش می‌کنند، اما این کار نتیجه نمی‌دهد، ما بدنبال کشتی‌های آن خواهیم بود و از هدف قرار دادن آنها دریغ نخواهیم کرد. اقدام دشمن اسرائیلی به قاچاق و استتار در دریای سرخ، دلیلی بر ترس آن و دلیلی بر اعتبار و تأثیر موضع کشور و مردم ما بر آن است.

الحوثی گفت: در حالی که دشمن پرچم خود را در سفارتخانه‌هایش در کشورهای عربی برافراشته است، در کشتی هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، جرأت نمی کند پرچم خود را بر روی آنها نصب کند. کشتی های دشمن را در دریای سرخ در هم شکسته و آنها را نابود می‌کنیم و در هر سطحی که دست‌مان به آنها می‌رسد از هدف قرار دادن آنها تردید نخواهیم کرد و به همه دنیا اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی گفت: از ابتدای ماجرای فلسطین پیام‌های تهدیدآمیز و فریبنده‌ای از طرف آمریکایی دریافت کرده‌ایم که به هیچ‌کدام از آن‌ها اهمیتی ندادیم. وقتی آمریکایی‌ها به ما گفتند که به کشورهای منطقه دستور داده‌ایم که در قبال فلسطین هیچ واکنشی نشان ندهند، گفتیم ما را جزو آنها حساب نکنید، ما تابع دستور شما نیستیم.

رهبر انصارالله یمن درباره موضع سازمان ملل متحد نیز افزود: وقتی غربی‌ها بیایند با ادعای حقوق بشر در کشور ما نفوذ کنند، ما به آنها می گوییم که شما دروغ می‌گویید، فلسطین دروغ شما را برملا می‌کند. سازمان ملل در قبال فلسطین کاری نمی‌کند و درباره دشمن اسرائیلی عبارات بسیار مودبانه‌ای را انتخاب می‌کند و این درحالی است که امت ما را تروریست می‌داند و در لیست سیاه قرار می‌دهد. تا زمانی که مقتول مسلمان و قاتل یهودی اسرائیلی است، همه چیز را علیه امت ما مجاز می‌دانند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین درحالی وارد سی و نهمین روز شده است که رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی به بیمارستانها هم حمله می‌کند و مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تامین برق بیمارستان ها شده است که این امر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان‌ها و قطع برق منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha