حمایت شرکت برق منطقه‌ای تهران از هفت محصول دانش بنیان

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: هفت محصول دانش بنیان صنعت برق مورد حمایت این شرکت قرار گرفت.

حبیب الله قراگوزلو روز سه شنبه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تعدادی از این محصول ها تا قبل از پیک تابستان سال آینده در برق تهران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برق منطقه ای تهران برای آزمایش این محصول ها انتخاب شده و در برخی پست های برق استفاده خواهند شد.

مدیرعامل برق پایتخت یکی از این محصول ها را رله برق دانست و خاطرنشان کرد: رله ها از مهمترین تجهیزاتی است که در شبکه برق مورد استفاده قرار می گیرند.

قراگوزلو گفت: این نوع رله برای نخستین بار است که در ۶۳ کیلوولت ساخته می شود و اگر آزمایش ها را با موفقیت انجام دهد تحول بزرگی در حفاظت شبکه است.

وی محصول دیگر را ساخت نخستین تب چنجر استاتیک برشمرد و افزود: تعداد زیادی ترانسفورماتور در سطح شبکه برق وجود دارد که همگی دارای تب چنجر هستند.

مدیرعامل برق منطقه ای پایتخت ادامه داد: اگر این محصول نیز آزمایش های لازم را پاس کند، می تواند در همکاری با شرکت های ترانسفورماتور به تولید انبوه برسد.

قراگوزلو افزود: موفقیت این محصول و تولید انبوه آن کمک خواهد کرد صنعت برق از محصولی دانش بنیان ساخت داخل استفاده کرده و صنعت از نوع خارجی آن که به دلیل تحریم وارد نمی شود، رهاشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران به همراه نخستین جشنواره فن بازار صنعت برق از امروز(سه شنبه) در تهران آغاز بکار کرده و تا جمعه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha