وزیر نیرو: محصولات شرکت‌های دانش بنیان با توجه به نیاز صنعت طراحی شود

تهران - ایرنا - وزیر نیرو از شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در صنعت برق کشور خواست که محصولات فناورانه خود را با توجه به نیاز این حوزه طراحی و بومی سازی کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی اکبر محرابیان روز سه شنبه در نخستین روز از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق که از ۲۳ تا ۲۶ آبان جاری با مشارکت ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، از پاویون پارک فناوری پردیس متشکل از ۹ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در صنعت برق بازدید و در جریان دستاوردهای چند شرکت قرار گرفت.

وزیر نیرو در این بازدید با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رشد صنعت کشور اظهار کرد: به طور حتم زیربنای رشد صنایع، علم و فناوری است و این مهم امروز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تبلور یافته است.

وزیر نیرو: محصولات شرکت‌های دانش بنیان با توجه به نیاز صنعت طراحی شود


محرابیان تاکید کرد: باید در تولید محصولات فناورانه در صنعت برق به جایی برسیم که شرکت‌های داخلی، به فکر محصول غیر داخلی نباشند. در این راه علاوه بر حمایت‌های دولتی، کیفیت و فناوری بالای محصولات باید مورد توجه باشد.

وزیر نیرو در این بازدید ضمن آشنایی با دستاوردهای شرکت‌های الکترومغناطیس ظفر، توان پژوهان فناور پاسارگاد و طرح یاران معراج از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، از آنها درخواست کرد که محصولات فناورانه خود در حوزه برق کشور را با توجه به نیاز این صنعت طراحی و بومی سازی کنند.

بر اساس اعلام پارک فناوری پردیس، تعدادی از فناوران حوزه دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس نیز برخی مشکلات خود در زمینه فروش محصولات دانش‌بنیان در صنعت برق را با وزیر نیرو در میان گذاشتند.

وزیر نیرو: محصولات شرکت‌های دانش بنیان با توجه به نیاز صنعت طراحی شود

شرکت‌های فناور توان پژوهان فناور پاسارگاد، تسلاکالا، الکترومغناطیس ظفر، صنایع الکترونیک فاران، الکترونیک سپیدافرا، معراج طرح یاران، گروه پایاب، یادمان صنعت پاسارگاد و آژمان مدار کاسپین در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای خود در صنعت برق پرداخته اند.

از محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های پارک فناوری پردیس در این نمایشگاه می‌توان به اینورترهای خورشیدی، انواع ترانسفورماتور، چوک، فیلتر و تجهیزات جانبی، اینورتر باتری شارژر UPS، شبیه سازی و دوقلوی دیجیتال، اسکادا در بستر IOT و منابع تغذیه سوئیچینگ و تجهیزات تست خطوط برق اشاره کرد.

پاویون پارک فناوری پردیس که با برگزاری جلسات معرفی محصولات شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس نیز همراه است، در سالن ۴۰ نمایشگاه بین المللی تهران میزبان علاقه‌مندان در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha