۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85291517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ غزه حق و باطل را برای عالم روشن کرد

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروز جنگ غزه یک آزمون الهی است تا حق و باطل برای جهانیان شناخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری سه‌شنبه شب در یادواره شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی افزود: شهادت نوعی هنرمندی است و خداوند انسان‌ها را در میدان مسابقه عالم قرار داده تا ببیند چه کسی به جایگاه کمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه انسان خلق شدن و مثل حیوان مردن عین بی هنری است گفت: کسانی که امروز صدای مردم غزه را نمی‌شوند در ایران یا هر کجای دنیا باشند در مسند حکومت یا هر جایگاه دیگر مصداق همان بی هنری است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهدا مراقب بودند که مثل حیوان از دنیا نروند لذا انسان به دنیا آمدند اما از فرشتگان بالاتر رفتند.

وی گفت: شهدا از مرز انسانیت بالاتر رفته و هم قطار اوصیا و اولیای الهی شدند لذا نزد خدا روزی مخصوص دارند و با مرگ نمرده‌اند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به پشتوانه توکل بر خدا به پیروزی رسید افزود: شهدا همچون پیغمبر به خدا ایمان داشتند و امروز نیز مردم غزه، فلسطین و لبنان به قله ایمان رسیدند به همین دلیل است که کودک و بزرگ غزه‌ای، جنگ را آزمون بزرگ الهی می‌دانند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) وقتی انقلاب را شروع کردند، حتی علما به ایشان گفتند رژیم پهلوی قدرتمند و ژاندارم منطقه است، آمریکا، انگلیس و اسرائیل پشت او هستند و قادر به شکستن آن نیستید اما امام این آیه را خواند «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَ فُرَادَیٰ».

کارشناس مسائل دینی گفت: امام اطمینان داشت که اگر ما وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، شکستن پهلوی برای خدا نشدنی نیست در ادامه صدام، کمونیسم، منافقین و داعش هم شکستند و شک نکنید که اسرائیل، آمریکا و انگلیس هم خواهند شکست و این وعده خداست.

وی گفت: شهدا در اوضاع بی ایمانی به مردم نشان دادند که سعادت واقعی در مسیر خدا بودن و تبعیت از ولایت است.

حجت‌الاسلام ماندگاری، عمل صالح را از دیگر خصوصیات شهدا برشمرد که با اقتدا به ولایت همراه است و افزود: تنها راه نجات، همراهی با ولایت است و شهیدان با این هنر به سعادت رسیدند.

وی تصریح کرد: شهدا از شهوت، قدرت، ریاست و شهرت گریختند و در مسیر ولایت قرار گرفتند، جانشان را همچون امام حسین (ع) گذاشتند تا مردم حق و باطل را تشخیص دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: کتاب «هنر مردان خدا» به همت هنرمندان استان نگارش شده که این اثر پیرامون شهدای هنرمند استان است.

علی فرخنده با ابراز امیدواری به اینکه در آینده‌ نزدیک، این کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد افزود: سال گذشته براساس سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادواره شهدای رسانه استان برگزار شد و امسال نیز برگزاری یادواره شهدای هنرمند خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

یادواره شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، معاون استاندار خراسان جنوبی، اهالی فرهنگ و هنر، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

رونمایی از شناسنامه ۲۵ شهید هنرمند خراسان جنوبی با همکاری اداره کل ثبت احوال، «عهدنامه هنرمندان با شهدا» و کتاب «هنر مردان خدا» از برنامه‌های این یادواره بود همچنین جمعی از خانواده‌های شهدای هنرمند تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha