۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85291621
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85291621
حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

ایلام - ایرنا - بارش باران و نزولات جوی این رحمت الهی همواره موجب شعف و شادی مردم می شود و با خود شادابی و سرزندگی را به ارمغان می آورد.

به گزارش ایرنا، ریزش نزولات جوی هرچند مهم، حیاتی و شادی بخش است و همگان از بارش باران خرسند و مشعوف می شوند اما مصائبی را در مناطق مسکونی نیز به دنبال دارد.

رعایت حقوق شهروندی و توجه به آرامش دیگران، از ضروریات یک جامعه مدنی است که این حقوق اولیه در سایه بی توجهی و سهل انگاری برخی از شهروندان رعایت نمی شود.

روزهای بارانی برای بسیاری از افراد مخصوصا عابران پیاده مشکلاتی بروز می کند که شاید در نگاه اول فاقد اهمیت باشد.

وقتی که درهای رحمت الهی باز می شود و بارش باران روح افزا همه جا را در بر می گیرد، برخی از این چالش ها نیز رخ می نمایند.

ناودان ها و آبراهه های هدایت روان آب ها در ساختمان ها از جمله مشکلات شهروندان ایلامی در روزهای بارانی است.

حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

شاید شرشر باران در ناودان ها از نگاه احساسی، شاعرانه و زیبا بیاید اما در واقع نوعی تجاوز به حقوق شهروندان محسوب می شود.

عابران پیاده در روزهای بارانی با بیشترین مشکل و چالش مواجه هستند و وجود ناودان های دارای ارتفاع زیاد یکی از آن موارد است.

به طور معمول در هر کوچه یا خیابانی در روزهای بارندگی تعداد زیادی از این ناودان ها را می توان مشاهده کرد که در ارتفاع زیادی قرار گرفته اند و روان آب حاصل از باران در آن ارتفاع بالا به زمین می ریزد و تردد عابران پیاده ای که از این معابر عمومی عبور می کنند را با مشکل مواجه می سازد.

حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

همچنین این بارش ها در روزهای سرد برفی تبدیل به یخبندان های لغزنده ای در سطح زمین می شود که باز هم عبور و مرور عابران پیاده را مشکل ساز می کند.

این موضوع به ظاهر بی اهمیت اما آزاردهنده یکی از مصادیق بارز عدم رعایت حقوق شهروندی است که توسط مالکان ساختمان ها اعم از مسکونی و تجاری تضعیف شده است.

یکی دیگر از موارد عدم رعایت حقوق شهروندی برای افراد پیاده رانندگانی هستند که در روزهای بارانی بدون توجه به عابران رانندگی می کنند.

این رانندگان هنگام آبگرفتگی معابر یا عبور از چاله ها به جای کاهش سرعت و رعایت حقوق افراد پیاده، اما با سرعت پای خود را روی پدال گاز می فشارند.

حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

هستند رانندگانی که بی توجه به عابران پیاده و با وجود آگاهی از آبگرفتکی معابر یا چاله های موجود در برخی از معابر که آب باران در آن تجمع می کند، به رانندگی با سرعت خود ادامه می دهند.

سرعت بالای خودروها در این مواقع باعث پاشیدن آب کثیف و گِل و لای بر سر و روی و البسه عابران پیاده می شود.

این رانندگان بدون رعایت حقوق شهروندی به مسیر خود ادامه می دهند اما عابران پیاده را به رنج و تعب می اندازند.

به راستی که زندگی در کانون های جمعیتی در کنار مزایای متعدد خود، اما نکات ریزی دارد که باید مد نظر همه افراد و ساکنان این مناطق باشد تا هیچ حقی از شهروندان در سایه بی مبالاتی های ساده انگارانه تضییع نشود.

حکایت مصائب روزهای بارانی در ایلام

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha