۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85291641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شادگان بر احیای ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دارخوین تاکید کرد

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان روند اجرای مصوبات سفر استاندار خوزستان به شادگان را در مسیر پایانی عنوان کرد و گفت: احیای ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش دارخوین در اولویت کاری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال صالح‌زاده چهارشنبه در نشست بررسی اجرای مصوبات استاندار خوزستان به شهرستان با حضور مشاور استاندار خوزستان و جمعی مدیران محلی اظهار کرد: با پیگیری مستمر استاندار خوزستان و تشکیل جلسات با مسئولین استانی بسیاری از مصوبات در مراحل پایانی قرار دارد و باید موانع اجرایی شدن برخی مصوبات برطرف شود.

وی افزود: مطالعات و بررسی‌های فنی طرح احداث ایستگاه پمپاژ زهکش در دارخوین توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انجام شده و در صورت صدور مجوز، احداث این ایستگاه در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

صالح زاده با بیان اینکه اشتغال بیشتر مردم این شهرستان در بخش کشاورزی است ادامه داد: با توجه به آغاز کشت پاییزه از سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می‌رود در تامین نهاده‌های کشاورزی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شادگان به کمبود کلاس دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: احداث ۷۳ کلاس در ۲ سال توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مصوب شده بود که هم اکنون ۱۷ کلاس با ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و انتظار می‌رود که احداث ۵۶ کلاس دیگر در موعد مقرر به پایان برسد.

وی به مصوبه تامین تجهیزات دبیرستان شبانه روزی ندای رحمت اشاره کرد و توضیح داد: تجهیزات مورد نیاز توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا آخر آبان ماه سال جاری خریداری و ارسال می‌شوند.

صالح‌زاده بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی شهرستان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار می‌رود برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تجهیزات سرمایشی مدارس نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار شادگان اضافه کرد: ساخت پژوهش سرای دانش آموزی ابن سکیت به صورت مشارکتی توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان در مرحله مطالعات اولیه و فنی مهندسی قرار دارد.

وی با تاکید بر تکمیل طرح‌های شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی احداث مخزن بوزی و خط انتقال فاضلاب ایستگاه پمپاژ شماره هفت تکمیل این طرح باید تسریع یابد.

صالح زاده ادامه داد: تکمیل طرح‌های مسکن مهر شادگان سالها رها و بلاتکلیف مانده بود که با عنایت ویژه دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی در احداث واحدهای مسکونی، این طرح فعال شده و امید است تا پایان سال جاری تعدادی از این واحدها تحویل متقاضیان شود.

فرماندار شادگان اضافه کرد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های دولت به‌شمار می‌رود و بهتر است محیط زیست همکاری و تعامل ویژه‌ای را برای صدور مجوزهای لازم طرح‌های اشتغال‌زایی این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات سفر در حال اجرا یا در مرحله پایانی است گفت: تمام مصوبات سفر استاندار خوزستان به شهرستان ضمانت اجرایی دارند و مدیران کل استانی اقدامات لازم برای تسریع اجرای این مصوبات ر ا انجام دهند.

مشاور استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه دستگاه‌های استان تمام تلاش خود را برای اجرای مصوبات سفر استاندار خوزستان به کار گیرند اظهار کرد: دستگاهها نسبت به اجرای مصوبات مسئول هستند و نباید اجرای آنها به دلیل موانع معطل بماند.

علی قربانی افزود: موضوعات باید از لحاظ کارشناسی حل و فصل شوند و موانع مربوط به مصوبات سفر به فرمانداری اعلام شده و پیگیری اجرای مصوبه تا حصول نتیجه صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha