۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85291737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰۰ هزار عشایر مسلح کشور سازماندهی شدند

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85291737
بیش از ۲۰۰ هزار عشایر مسلح کشور سازماندهی شدند

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از عشایر مسلح کشور سازماندهی شده اند و این قشر تلاشگر، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ضیاالدین حزنی روز چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از شبانان، دامداران و عشایر استان کردستان در سنندج با اشاره به پراکندگی عشایر در ۲۹ استان کشور، اظهار کرد: استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین و قزوین و قم کمترین جمعیت عشایری را در کشور دارند.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد دام سبک، چهار درصد دام سنگین، ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور مربوط به عشایر است که نشان از نقش این قشر در اقتصاد کشور دارد.

معاون هماهنگ‌ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عشایر را سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و افزود: یکی از اهداف ما ایجاد ایجاد ارتباط بین شبانان، دامداران و عشایر با دستگاه‌ها و مسئولان است.

سردار حزنی بر لزوم ایجاد اشتغال برای عشایر در راستای جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها و ضرورت ایجاد اداره کل امور عشایر کردستان، تاکید کرد و ادامه داد: باید مشکل آب شرب، برق، آموزش، مخابرات و بهداشت عشایر برطرف شود.

لزوم تشکیل تعاونی‌های عشایری

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه هم گفت: برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات عشایری از طریق تشکیل تعاونی‌های عشایری سبب جلوگیری از دلال‌بازی و بازاریابی به موقع می‌شود.

سردار مجید حسن زاده با اشاره به اینکه عشایر برکت و ذخایر این انقلاب هستند، افزود: مردم استان کردستان خدمت‌گذاری به کشور را در همه برهه‌ها از خودشان نشان داده‌اند.

وی گفت: امنیت پایدار در این منطقه مثال‌زدنی است چرا که در همه جنبه‌های عمرانی و غیر عمرانی این استان پیشرفت کرده است.

سردار حسن زاده ادامه داد: امروز در سطح کشور و در حوزه رفع محرومیت‌زدایی کارهای بسیاری انجام شده است که استان کردستان از این امر مستثنی نبوده و این ثمره شیرین خدمت‌گذاری است.

نقش مهم عشایر در تامین امنیت کشور

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این همایش گفت: امروز مردم در موفقیت و پیشرفت انقلاب نقش بسزایی داشته و کردستانی ها همواره یار و همراه نظام اسلامی بوده‌اند.

سردار امان‌الله گشتاسبی با بیان اینکه مردم کردستان سال گذشته در اغتشاشات هوشیارانه عمل کردند، افزود: هر وقت نیاز به حضور بوده، مردم کردستان به خوبی نقش آفرینی کرده‌اند.

وی یادآور شد: عشایر از همان اوایل انقلاب در بحث امنیت و حمایت از نظام نقش اول را داشته و در تامین امنیت غذایی نیز بسیار خوب عمل کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه مردم همراهی خود را در سال گذشته با هوشیاری و بیداری خود در برابر در عناصر ضدانقلاب ثابت کردند، ادامه داد: مردم با حضور خود در همه صحنه‌ها به خوبی نقش‌آفرینی کردند و آخرین حضور باشکوه نیز در سفر رئیس جمهور به استان رقم خورد.

وی افزود: امیدواریم رسالت خود را در حمایت و پشتیبانی از انقلاب انجام دهیم و بتوان به وظیفه خود عمل کنیم.

در پایان این همایش، از عشایر، شبانان و دامداران نمونه با اهدای لوح تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha