رونق صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی به هند

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و ارسال محموله‌های محصولات باغی و کشاورزی صادراتی با استفاده از کانتینرهای یخچالی آغاز تحول و رونق توسعه تجارت با کشورهای مختلف از جمله هندوستان است.

قاسم عسکری نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: به تازگی خط ثابت و مستقیم بین بندر شهید بهشتی چابهار و بنادر هند فعال شده که با فعال شدن آن این قابلیت را داریم تا محصولات کشاورزی را که از استان‌های مختلف به این نقطه حمل می‌شود، به هندوستان حمل کنیم.

وی بیان کرد: با راه اندازی سرویس منظم حمل کانتینری یخچالی از این بندر امکان واردات، صادرات و ترانزیت کالاهای یخچالی، سردخانه ای و کالاهای عمومی از بندر چابهار به مقاصد بنادر هند و از مبدأ هند به چابهار فراهم شده و این نوید دهنده رونق حمل و نقل دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکانات مستقیم انتقال کالاهای کانتینری؛ هزینه‌های حمل دریایی صادرات محصولات باغی، کشاورزی و شیلاتی را از مبدأ چابهار کاهش داده است.

رونق صادرات محصولات کشاورزی در بندرچابهار با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی به هند

کاهش چشمگیر هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء و مقصد بندر چابهار

وی افزود: سرویس مستقیم حمل کانتینری به بندر چابهار، هزینه حمل دریایی کانتینر از مبداء به مقصد بندر چابهار را به صورت چشمگیری کاهش داده است.

عسکری نسب اظهار کرد: سرویس مستقیم حمل کانتینری از مبداء و مقصد چابهار به بنادر ناواشیوای هند، ژوهای، تایکنگ و کینگدائو چین با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و از دلایل اصلی کاهش هزینه حمل دریایی کالاهای کانتینری در مسیرهای دریایی است.

وی هزینه حمل یک دستگاه کانتینر چهل فوت از ژوهای چین به بندر چابهار را یک‌هزار و ۵۰۰ دلار و هزینه حمل یک دستگاه کانتینر بیست فوت را در این مسیر یک‌هزار و ۵۰ دلار ذکر کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین هزینه ارسالی کانتینرهای ۴۰ فوت و ۲۰ فوت از مبداء بندر چابهار به ناواشیوای هند را به ترتیب ۲۰ و ۱۰ دلار ذکر کرد که کمترین قیمت نسبت به سایر مسیرهای مشابه است.

وی ادامه داد: با راه اندازی سرویس های مستقیم حمل کانتینری امکان ارسال محموله های کانتینری یخچالی از طریق بندر چابهار به ناواشیوا با هزینه انتقال ۶۰۰ دلار به ازای هر دستگاه کانتینر ۴۰ فوت یخچالی وجود دارد.

عسکری نسب بیان کرد: علاوه بر تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه های انبارداری، هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نیز در بندر چابهار نسبت به سایر بنادر از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha