۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85291831
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی ملایر 

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85291831
تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی ملایر 

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: ۲۱ سازه غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی این شهرستان به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات تخریب شد.

«یوسف کاکاوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این سازه های غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی روستاهای سنگ‌آباد و قلعه فتاحیه تخریب شد.

وی افزود: تخریب به مساحت سه هزار و ۱۶۵ متر مربع شامل بنا، دیوارکشی، استخر، پی‌کنی و پی‌ریزی، محوطه‌سازی و فنس‌کشی انجام شد که مالکان بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: این مهم به منظور تامین امنیت غذایی و جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده سه تخریب شد.

کاکاوند یادآور شد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده هفت و نیم هکتار و به ارزش تقریبی ۱۱۰ میلیارد ریال بود که با دستور و حضور دادستان این شهرستان و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات این شهرستان طی ماه گذشته، از برداشت زعفران در مساحت ۱۳۳ هکتار خبر داد و اظهار داشت: عملکرد برداشت زعفران ۸۰۰ کیلوگرم در ۱۳۳ هکتار است، به طوری‌که متوسط تولید در هکتار ۶ کیلوگرم است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ۳۹ پرونده تسهیلات ادوات مکانیزاسیون بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال در ملایر تشکیل شده است، پرداخت تسهیلات چهار پرونده متقاضی ادوات کشاورزی با مبلغ ۲۱ میلیارد ریال را از اقدامات عملیاتی شهرستان ملایر در آبان امسال عنوان کرد.

کاکاوند همچنین گفت: احیای مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار به همراه پولت‌ریزی در روستای ورچق ملایر از اقدامات جهادی در ملایر به شمار می‌رود که جهش تولید را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح احیای جوجه‌ریزی بوقلمون ۴۵۰۰ قطعه‌ای روستای مهدی آباد نیز در راستای رشد تولید صورت گرفته است، یادآور شد: احیای واحدهای نیمه فعال و راکد به منظور بازگرداندن سرمایه‌های راکد به چرخه تولید اولویت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha