امید کودکان فلسطینی به سحر/تجمع جهانی حمایت از غزه فردا در سنگفرش مصلی تبریز

تبریز- ایرنا- حملات سهمگین رژیم سفاک صهیونیستی به غزه که روی شِمر را هم سفید کرده هر روز تعداد بیشتری از کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطینی را پرپر می کنند، هر شب که می گذرد این کودکان امید دارند که دیو سیاه جلادان با دمیدن سحر از بین برود و مردم جهان کاری کنند، تجمع و راهپیمایی جهانی غزه روز شنبه همزمان در ایران و جهان شاید کلید اراده جهانی برای نجات غزه باشد.

به گزارش ایرنا، این تجاوزات و نسل کشی در غزه که تاکنون تاریخ به خود ندیده با نقشه های جلادانه صهیونیست ادامه دارد طوری که هر روز ابعاد جدیدی از اقدامات ضدبشری را شاهد هستیم و بیمارستان ها، کودکان، زنان و مخازن ذخیره آب غزه مورد حمله قرار می گیرد.

کودکان هر روز به دنبال طلوع صبحی هستند تا آنها را از دست جباران و دژخیمان سفاک نجات دهند و حمایت از این کودکان حداقل کاری است که می توان انجام داد.

شمار شهدای فلسطینی در حدود ۴۰ روز گذشته به حدود ۱۲هزار نفر رسیده که بیش از پنج هزار و ۱۱۰ کودک و بیش از سه هزار و ۲۰۰ زن قربانی کینه و ددمنشی صهیونیست ها شدند.

امید کودکان فلسطینی به سحر/تجمع جهانی حمایت از غزه در سنگفرش مصلی تبریز

شاعران و نویسندگان تبریز نیز در اعلام همدردی با مردم غزه آنچه از دستشان برآمده انجام داده اند.

هیچ فکرش را می کردی دلبندم؟ هیچ فکرش را می کردی عکس تو در تمام قاره های جهان دست به دست شود و در همه ی شبکه های اجتماعی لایک بخورد؟ آرزو داشتی مشهور شوی و حالا همه ی دنیا تو را با ترکشی در سر و شعر خونینی که بر لبهای خشک و ترک خورده ات نقش بسته و فرزندان حسین بن علی را به یاد می آورد، می شناسند.

نترس عزیزکم! جنگ تمام می شود و زخم های بی پایان ما با طلوع صبح ظهور التیام می یابند، بی شک خدا خود خونبهای قلبهای اندوهگین ماست.(نویسنده: سهیلا باقریان)


این روزها چقدر قد کشیده بودی ای گل سرخ حنجر بریده

راه به آسمان می بردی لابد. سر به ابرها می ساییدی لابد

با دهان نیمه باز

انگار می کنم که خوابیده ای یا خود را به خواب زده ای و الان است که میزنی زیر خنده و تو را در آغوش می گیرم ...

تو را در آغوش می گیرم اما از گوشهایت خون می چکد و تو همچون بلبلی خاموش

بلبلی بی آواز لب فرو بسته ای

انگشتانم را شانه موهای نرم و سیاه خون چکانت می کنم و قلب بی تپشت را که چون اناری ترک خورده است و هزاران «دوستت دارم مادر» قطره قطره، دانه دانه از آن می چکد می بوسم... دیدار به قیامت عزیزکم.

امید کودکان فلسطینی به سحر/تجمع جهانی حمایت از غزه در سنگفرش مصلی تبریز

اوج سنگینی جنایت در غزه مردم جهان را جریحه دار کرده است

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی استانی برای برگزاری تجمع جهانی حمایت از غزه گفت: اوج جنایت صهیونیست ها در غزه آن قدر سنگین است که حتی احساسات غیرمسلمان ها در کشورهای مختلف نیز جریحه دار شده است.

حجت الاسلام علی فقیه اظهار کرد: جنایت ها آن قدر بی رحمانه بوده که مردم جهان، مسلمان و غیرمسلمان احساس ضرورت کردند تا در تجمع جهانی حمایت از غزه شرکت کنند و در این بین باید مردم تبریز بار دیگر عزم خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سطح دنیا به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به تجمع روز شنبه آینده که به طور همزمان در ایران و جهان برگزار می شود، تاکید کرد: اکنون ضرورت دارد تا مردم به میدان بیایند چون احساس می کنند که شرکت آنها در این تجمع حمایتی از کودکان غزه و مردم فلسطین، در آینده آنان موثر است.

جهان به ایران، و ایران به تبریز چشم دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: از آنجایی که ایران ام القرای جهان اسلام است و رهبر معظم انقلاب نه تنها رهبر شیعیان جهان بلکه امید مظلومان و مستضعفان دنیا است بر همین اساس اکنون چشم دنیا و چشم مردم مظلوم غزه به ایران است.

تراب محمدی اظهار کرد: تبریز نیز همواره در حرکت های انقلابی، سیاسی و اجتماعی پیشرو بوده و حضور گسترده و پرشور مردم در حمایت جهانی از مردم غزه بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: وجدان های مردم آگاه دنیا بیدار شده و حتی مردم غیرمسلمان کشورهای غربی نیز پرچم حمایت از فلسطین را برافراشته اند و به حاکمان سیاه دل خود فشار می آورند بر این اساس مردم ایران باید حضور چندین برابری در این راهپیمایی ها و تجمعات در حمایت از غزه داشته باشند. وجدان های مردم آگاه دنیا بیدار شده و حتی مردم غیرمسلمان کشورهای غربی نیز پرچم حمایت از فلسطین را برافراشته اند و به حاکمان سیاه دل خود فشار می آورند بر این اساس مردم ایران باید حضور چندین برابری در این راهپیمایی ها و تجمعات در حمایت از غزه داشته باشند.

انتظار از مردم مسلمان و شیعه برای حمایت از غزه بیشتر از سایر مردم ملل جهان است

فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: دنیا چشم به ایران دارد بر این اساس مردم اقشار مختلف با تعصب دینی و ملی خود نشان دهند که همچنان حامی سرسخت فلسطین و مردم ستمدیده غزه هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده اظهار کرد: ازادگان جهان و غیرمسلمانان حرکت ها و اجتماعات اعتراضی بزرگی را در کشورشان به نمایش گذاشتند ، انتظار از ملت مسلمان و شیعه بیشتر است.

وی شرکت در راهپیمایی و تجمع حمایت از مردم غزه را روحیه دادن به مردم فلسطین و اخطار به ظالمان صهیونیزم اعلام کرد.

تجمع حمایت از مردم غزه در تبریز شنبه از ساعت ۱۰.۳۰، سنگفرش مصلی

ریییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: شنبه تجمع سراسری و جهانی حمایت از مردم غزه در تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری اظهار کرد: رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل حملات خود را روز به روز در غزه افزایش می دهد بر این اساس تجمع مردمی و باشکوه ساعت از ۱۰.۳۰ تا ۱۲ در سنگفرش مصلی تبریز با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود و از مردم انتظار داریم مثل همیشه در صفوف بهم پیوسته در این راهپیمایی شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha